© 2024 solvo B.V.

Movicolon

ik heb movicolon gekregen van de dokter omdat ik een verstopte darm heb. de dokter heeft tegen mij gezegt dat ik 2 zakjes per dag moet nemen. nu de 4de dag heb ik last van diarree i.p.v dan mijn ontlasting zachter wordt. ik weet niet of dit goed is en of de behandeling moet stoppen of dat ik het alleen moet verminderen. Wie kan mij hierbij helpen? Met Vriendelijke groet, Jeremy van der Lans


Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het onbegrijpelijk dat je die vraag op dit forum stelt. Als je huisarts een medicijn voorschrijft en de werking is anders dan je verwacht hebt, dan ga je toch terug naar die huisarts. Je vraagt toch ook niet aan de schoenmaker waarom het stukje vlees dat je in de supermarkt hebt gekocht zo raar smaakt???

label.Geplaatst op 2005-10-10 14:03:34


bij verstopping kan er diarree ontstaan doordat dit langs de verstopping loopt als het ware. het beste is te overleggen met de arts, blijf ondertussen maar doorgaan, want het lijkt me gek dat de verstopping al opgelost is. heb je voor die diarree ook al harde ontlasting gehad die 3 dagen? groetjes

label.Geplaatst op 2005-10-10 18:12:44


hallo jeremie ik gebruik al 2jaar movicolon en inderdaad is je ontlasting dun.heb zelf last van een prikkelbaar darm syndroom. als je naar het toilet a is het net of er een straaltje ont- lasting uit komt, net alsof je een schaaltje vla in schenk.ik wil j wel vragen waarom je movicolon voorge- schreven heb.als ik jou was zou je aan je huisarts moeten vragen of je naar een internist kan.die houden zich bezig met maag darm en lever functies.

label.Geplaatst op 2006-01-27 21:23:36

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren