© 2024 solvo B.V.

Na Colitis Ulcerosa, leven met een pouch

Hoi, Ik ben zelf pouchdrager sinds 2001 door Coltis Ulcerosa. Een ileo pouch anale anastomose is een inwendig \"reservoir\" gemaakt van dunne darm welke de functie van de dikke darm zoveel mogelijk probeert na te bootsen. Colitis Ulcerosa (broertje van Crohn) patienten waarvan de dikke darm niet meer te behandelen is kunnen een operatie krijgen om deze constructie aan te leggen. Vroeger was alleen een stoma een optie. Ook bij andere darmziektes is een pouch een mogelijkheid. Een pouch vergt echter aanpassingen in levensstijl en het herstel is zwaar. Ik heb zelf wat probleempjes met de pouch ervaren, nu loop ik met een tijdelijk stoma. Omdat er niet zoveel over de pouch op internet te vinden is en ook door chirurgen (helaas) niet zoveel nazorg gegeven wordt en lotgenoten helemaal moeilijk te vinden zijn, heb ik een pouchforum opgezet. Er zijn inmiddels al een aantal forumleden actief, met hele goede ervaringen maar ook mensen die met problemen kampen. Krijg jij of heb je een pouch dan hoop ik dat je op dit forum je ervaringen, tips en/of vragen wil delen! Er is ook ruimte voor gezelligheid op het forum, er is meer in het leven dan darm. Kijk op ---> http://www.pouch.nl

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren