© 2024 solvo B.V.

Na onderzoek, darmallergie ??

Hoi, ik heb een poosje geleden hier een oproep gezet, of iemand mij alsjeblieft kon helpen, wat ik evt. zou hebben. Ik heb nog steeds heftige maagkramp aanvallen, 1 a 2 keer per week, die duren 1 tot 3 dagen. dan ben ik ook heel erg misselijk en last van diaree, of juist opsipatie. Ook heb ik een paar keer bloed bij mijn ontlasting gehad. Ik heb een echo gehad, daaruit bleek niks. Ik heb een gastroscopie gehad, door je keel naar binnen met een camera, ook daar zagen ze niks, maar ik heb nog steeds even veel pijn, en soms is het niet uit te houden, ik wordt het zo ontzettend ZAT!!! Ik weet iig waardoor ik meestal een aanval krijg: Alcohol staat op 1 dan suiker en vet. Het is ook ontstaan door alcohol. Nu ben ik heel benieuwd wat het is. Iemand zei iets van een chronische darmaandoening. Niet Crohn, maar die ander. Kan dat zomaar rond je 19e ineens opkomen? Als je meer weet antwoord dan alsjeblieft Groetjes Liza


Spastische darm misschien?? je geeft het zelf al aan dat je na alcohol,suiker en vet die aanval krijgt en dus blijkt dat je darm daar niet tegen kan dus is denk een spastische darm.En dat bloed kan zijn omdat je opstipatie hebt,maar als je allerlei onderzoeken al hebt gehad en ze vonden niks dan lijkt mij dat het niks ernstigs is hoor. veel succes Groetjes Tamara

label.Geplaatst op 2004-12-16 15:18:59


hoi elissa ik wil even op jou advertentie reageren. ik heb ook altijd van die maagkrampen aan vallen, soms wordt het zo erg dat ik nog niet meer fatsoenlijk kan staan. als ik op de rug rug lig in bed dan houd ik het bijna niet uit, en draai me dan op de zij. ook ik heb een spastiche dikke darm,ook als ik weer last krijg van mijn maag, dan gaat het mijn darmen ook niet goed, heb dan vaker ontlasting als normaal, meestal als ik dan wat gegeten heb moet ik al na een hele korte tijd naar de wc. als mijn maag op rust is, dan verdwijnen ook die darm problemen en ga ik gewoon 1 keer per. voor mijn gevoel is het pure stress en spanning,omdat ik me altijd druk maak om dingen. zeker ga ik dan weer onbewust piekeren als de maagpijn niet op hoort, en dat geef weer klachten opnieuw.....gr marjo

label.Geplaatst op 2004-12-20 19:14:01


Heb je al eens gedacht aan coeliaki? Dit betekent dat je allergisch bent voor gluten. Dus ook suiker!!

label.Geplaatst op 2005-01-14 10:49:20


nou ik denk het niet, want ik heb vooral pijn bij mijn maag en niet in mijn darmen. En ik zou je graag geloven dat het niks ernstigs is, maar ik wordt wel ongeveer opgegeten van binnen, dat voelt niet zo onschuldig snapje?

label.Geplaatst op 2004-12-16 15:22:36


dat gevoel heb ik precies hetzelfde of ik word opgevreten van binnen.En heb ook last van steken overal in me buik,ook bij me maag.Ik zit zelf ook in onzekerheid dus weet hoe je je voelt.Ze vertelde mij dat ik ook last van spastische darm heb maar ik denk zelf ook wat anders.Maar misschien zit ik er zelf ook wel naast en is het idd spastische darm,misschien net als jij. Groetjes Tamara

label.Geplaatst op 2004-12-16 19:06:16


het enige verschil is dat ze bij jou al onderzoeken in je darm hebben gedaan en bij mij niet.Maar ze vonden niks bij je dus ja is dan eigenlijk tog al goed teken.Maar je wil het niet geloven omdat je klachten blijft houden en valt dan weer opnieuw trug in een diep gat.Ik ben ook zo,me bloeduitslag was perfct ,dan ben ik ff gerustgesteld totat ik weer nieuwe klachten krijg enz,en dan ga ik weer opnieuw denken van ,ojee het is iets ernstigs en ga ik me weer druk maken.Ik denk dat jij met hetzelfde probleem zit.Lees me topics maar bij algemeen (slijm bij ontlasting( Veel succes Groetjes

label.Geplaatst op 2004-12-16 19:10:21


heb jij ook echt van die aanvallen? dat je soms moet overgeven, en verschikkelijke constante pijn hebt? Ik heb nog niet de uitslag van mijn onderzoek. Het is al 3 maanden absurt, na 1 biertje kan ik het best 1 dag in bed blijven. Dus missch. een allergie kan dat voor alcohol denk je? ps. ik hoop voor je dat je niet zo;n gastroscopie krijgt, is niet echt een pretje! als je meer weet, wil je het me dan laten horen?

label.Geplaatst op 2004-12-16 20:14:02

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren