© 2024 solvo B.V.

Napijn na colonoscopie

Hallo,gisteren een coloscopie ondergaan.Zijn er meer mensen die dit als erg pijnlijk hebben ervaren?Ondanks roesje was het bijna niet uit te houden.Ik heb vreselijke darmkrampen en pijn als reaktie op het hard duwen op de buik tijdens het onderzoek.Kan er niet van slapen en typ deze vraag midden in de nacht.Winden laten lukt heel af en toe en dat geeft iets verlichting.Gaat dit over?Ik ben van plan om vandaag contact op te nemen met het ziekenhuis.Maar als\"lotgenoten\"me kunnen geruststellen, is me dat heel wat waard.Er is een poliepje verwijderd.


die krampen kunnen inderdaad voorkomen na een colonoscopie omdat er lucht/gas in geblazen wordt om beter te kunnen kijken.De een heeft daar meer last van dan de ander,je had ook veel last tijdens het onderzoek begrijp ik? Misschien hadden ze iets meer verdoving kunnen geven,want over het algemeen hebben mensen er weinig last van bij ons.

label.Geplaatst op 2006-04-26 10:31:05


Hallo Nurse,Dankjewel voor je reaktie.In het ziekenhuis vertelden ze me vanmorgen ook dat de napijn wel enkele dagen kan duren.Door de hoeveelheid lucht.Als ze dat van te voren hadden gezegd,dan had ik me wat minder zorgen hoeven maken.Tijdens het onderzoek heb ik ,half versuft,wel gevraagd om meer verdoving,maar dat is me niet gegeven.Ik hoop op geen volgende keer in elk geval! Groetjes,Spinetje.

label.Geplaatst op 2006-04-26 11:21:01


Dag spinetje. Mijn vraag viel me op vooral omdat mijn zwager eergisteren ook een darmonderzoek heeft gehad. Hij had er een paar jaar geleden ook al een gehad en dat was niet goed bevallen, net als jij zegt erg veel pijn tijdens en na het onderzoek. Deze week moest hije r weer aan geloven en heeft zijn angst daarover uitgesproken tegen de arts die het onderzoek deed. De arts zei dat dat helemaal niet hoefde die pijn. En inderdaad heeft hij deze keer er helemaal niets van gemerkt zei hij. s'Avonds was hij alweer uiteten gegaan. Niks pijn, niks geen pijnlijke darmen door het gas dat achter is gebleven van het onderzoek. Op deze manier zou hij het zo weer doen vertelde hij. Ik dacht laat me dat even melden aan je. Ik vond het verschil namelijk ook heel erg groot met het vorige onderzoek van hem. Ik hoop dat het intussen weer wat beter met je gaat, heel veel sterkte ermee.

label.Geplaatst op 2006-04-28 11:47:31


Hallo Venneke,Dankjewel voor je reaktie.De pijn is intussen wel wat minder.Maar wat ik niet begrijp is dat er toch lucht wordt ingelaten om het onderzoek te kunnen doen. En dat geeft pijn.Bovendien hoorde ik dat ze je expres niet helemaal suf maken zodat je nog kunt meewerken tijdens het onderzoek,van houding veranderen b.v.Was jouw zwager wel helemaal onder narcose tijdens het onderzoek? Voor het geval dat ik ooit weer eens zo'n onderzoek krijg zal ik in elk geval vertellen dat het geen pijn hoeft te doen.Groetjes,Spinetje.

label.Geplaatst op 2006-04-28 12:28:20


Hoi ik heb ruim 3 jaar geleden ook een darmscopie gehad en werd en werd volledig onder narcose gebracht. Ik had dagen erna ook last van krampen en pijn maar na een week werd het al veel beter. Ik vond het drinken van de groene vloeistof uiteindelijk erger dan de onderzoek zelf ( was onder narcose hi hi).

label.Geplaatst op 2006-04-28 13:55:48


Dag spinetje, daar ben ik dan nog eventjes. Nee mijn zwager was niet onder narcose en had zelfs geen roesje gehad. Helemaal niets. Dat gas doen ze in de darmen zodat ze de darm beter kunnen zien van binnen. Zodat de darm zich als het ware een beetje uitzet. Het is zo raar met die onderzoeken, de ene keer heb je last en de andere keer niet. Echt mijn zwager was als de dood omdat de vorige keer zo vreselijk was. Toen hij dat van te voren tegen die arts zei, vertelde hij gelijk tegen mijn zwager dat dat helemaal niet nodig was en dat dat geen pijn hoefde te doen. De vorige keerw as jij echt hondsberoerd en nu was hij 's avonds al weer uieten zoals ik schreef aan je. Ik heb het nog nooit meegemaakt maar het lijkt me geen pretje. Maar ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat men dat ook onder narcose doet, wel een roesje zodat het allemaal wat meer relaxer gaat. Maar gelukkig gaat het al weer wat beter nu met je. Fijn weekend en groetjes.

label.Geplaatst op 2006-04-28 21:25:22

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren