© 2024 solvo B.V.

Niersteen

wie weet er een middel tegen nierstenen. Is er ook een andere optie dan operatie of de niervergruizer? groeten sus


De voornaamste oorzaak van nierstenen is een onvoldoende vochtopname. Hoe minder we drinken hoe geconcentreerder onze urine is en hoe makkelijker zich nierstenen vormen. Feit is dat de meeste stenen calcium bevatten. De laatste tijd gaat men er zelfs meer en meer van uit dat voedingscalcium de vorming van nierstenen afremmen. De calcium vormt in de darmen namelijk een verbinding met oxalaat. Een andere stof die verantwoordelijk is voor nierstenen oxalaten zitten ondermeer in thee-coladranken-wittewijn--rabarbar-aardbeien-frambozen-tomaten-chocolade-noten-bieten--spinazie. Ik ga verder met de volgende zending anders haalt hij het niet

label.Geplaatst op 2005-01-25 00:52:43


vervolg maar waarschijnlijk is het niet zo zeer een te hoge consumptie van oxalaatrijke voedingsmiddelen die verantwoordelijk is voor vorming van nierstenen maar wel de combinatie met te weinig calcium. Studies hebben uitgewezen dat niersteenpatienten niet meer oxalaten eten dan normale mensen maar wel te weinig calciumproducten. Krampwerende en ontstekingswerende en pijnstillende middelen kunnen verlichting brengen en de uitstoot van nierstenen bevorderen. De eerste eenvoudige en zeer doeltreffende maatregel is meer drinken. Aangeraden wordt om elk uur een glas water te drinken wat neer komt op 1 a anderhalf liter per dag. Dit maakt het mogelijk om per 24 uur meer dan 2 uur liter water te plassen. In een aantal gevallen wordt het geneesmiddel allpurinol voorgeschreven om de vorming van urinezuurstenen tegen te gaan. Dit remt de productie van urinezuur af. Als je nog meer wil weten dan hoor ik het wel. apdeheus@quicknet.nl

label.Geplaatst op 2005-01-25 01:06:14


foute regels ontdekt ontstekingswerende en het geneesmiddel was allopurinol met een o er tussen

label.Geplaatst op 2005-01-25 01:10:27


apdeheus bedankt voor je informatie. ben je een dokter ofzo.

label.Geplaatst op 2005-01-25 09:45:00


neen dat ben ik niet maar het is mijn hobby. Ik wil de mensen gewoon helpen. Als de dokter het niet vertelt dan vertel ik het wel. Want je wil allemaal wel weten wat je hebt en wat je er aan kan doen. Ik doe meestal de vragen die nog niet beantwoord zijn maarik hoop dat jij zelf hier wat aan hebt. Anders gaan we verder kijken. Er hebben al een hoop mensen gevraagd of ik dokter ben en ik krijg ook veel bedankjes over mijn site. Dat is ook weer leuk. Het beste er mee

label.Geplaatst op 2005-01-29 00:12:22

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren