© 2021 solvo B.V.

Nog steeds verstopping.

een tijdje terug heb ik al eens een oproepje gedaan i.v.m. verstopping. Ik kan nog steeds niet naar de w.c. en vraag me af of dat ook door gebruik van 4 antibioticakuren achter elkaar te hebben gebruikt ?? Ik lees steeds over diarree tijdens of na antibioticagebruik maar nooit over verstopping. Ik heb lactosedrank gebruikt en dat ging even goed maar nu helpt ook dat niet meer. Ik kan eens of 2 x per week naar de w.c. (nou ja kan) dat gaat erg moeilijk en is pijnlijk. Mijn ontlastingspatroon was altijd al moeilijk, kan altijd al weinig naar de w.c. maar dit herken ik niet. Heb nu colonclean gehaald bij de apotheek. Vraag me af of ik ook probiotica erbij moet gebruiken. Heeft iemand ervaring hiermee ?? Drink nu ook yacult maar weet niet of dat zoden aan de dijk zet. Wie kan me antwoord geven op mijn vragen ?? Die 4 antibioticakuren achter elkaar lijken me ook niet bevordelijk geweest voor de darmen. Groetjes en dank alvast voor uw interesse.

Ben je met dit probleem al bij de huisarts geweest? Dat lijkt me het eerste dat je doen moet. Misschien is er wel iets mis met je darmkanaal, dat kan alleen een arts constateren. Drink je wel genoeg water per dag? Neem gewoon een half-liter flesje en zorg dat je per dag minstens 4 flesjes met (lauw) WATER drinkt (verdeeld over de dag, zeg om 8, 12, 16 en 20 uur). Verder kun je misschien je buik masseren? EN genoeg bewegen natuurlijk.

label.Geplaatst op 2008-01-24 02:23:06

Bedankt vuurvarken voor je reactie. Ik heb een paar dagen geleden bij de apotheek; colon clean gekocht. Dat zijn een bepaalde soort zemelen. En ook heb ik probiotica in huis nu. Dat zijn goede bacterien. Die zijn allemaal gedood door die 4 antibioticakuren die ik in 5 weken tijd heb moeten gebruiken i.v.m. blaasontsteking die niet weg ging. Mijn hele darmflora is verwoest denk ik door die antibiotica. Ik moet toegeven dat het vandaag beter ging met de stoelgang. Die zemelen zijn wel heel erg vies maar als het helpt dan wil je alles innemen. Hopelijk gaat het nu eindelijk eens de goede kant op. Sinds 10 nov.ben ik al aan het tobben het mag nu wel eens beter gaan. Hoop voorlopig geen antibiotica meet te hoeven slikken. Nogmaals bedankt voor de reactie. Lat binnenkort weer iets van me horen en hoop dat ik goed nieuws heb dan. Groetjes van hier.

label.Geplaatst op 2008-01-24 17:49:08

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren