© 2024 solvo B.V.

Obstipatie

Ik heb last van chronische obstipatie. Omdat het erger werd ben ik naar de huisarts geweest en heb een ander laxeermiddel gevraagd. Op advies van de wijkverpleging. Dit middel heet Magnesiumsulfaat, oftewel Bitterzout. Is er iemand die mij meer informatie over dit middel kan geven? Hoe het werkt, wat de bijwerkingen zij enz.?


als je dit bij de apotheek haalt,kun je toch een bijsluiter vragen?? Dat hoort er bij te zitten en daar staat alles in.succes

label.Geplaatst op 2005-02-21 09:10:20


Bitterzout trekt in de darm vocht aan en dat stimuleert de darmbeweging.Ontlasting neemt in volume toe en wordt dunner. na 1-3 uur volgt dan de ontlasting. kijk even op www.consumed.nl

label.Geplaatst op 2005-02-21 14:59:03


Allemaal bedankt voor jullie reacties!! Ik heb er zeker wat aan gehad, ben er wat wijzer door geworden. Groetjes Edith.

label.Geplaatst op 2005-02-24 12:50:13


Bij de apotheek hadden ze geen normale bijsluiter ervan en hebben iets erbij gedaan waar ik niet veel wijzer uit werd, met allemaal medische termen en dingen die niet ter zake deden, over hoeveel erin zat enzo. Op internet is ook bijna nix te vinden.

label.Geplaatst op 2005-02-21 11:37:14


hoi ik ben ap ik heb alvast wat sites voor je gevonden 1=www.dulcolax.nl 2=www.achmeahealth.nl 3= een soort voedingswijze dat is www.czmedicinfo.nl en daar druk je op enceclopodie en dan de v en dan zie je de voedingswijze voor obstipatie als je nog meer wil weten dan vraag je het maar gr ap

label.Geplaatst op 2005-02-22 01:35:15

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren