© 2024 solvo B.V.

Ontlasting diarree en verstopping

Hallo ik heb een vraagje... Mijn ontlasting is al sinds een maand of 8 zeer onregelmatig. Ik heb mijn ontlasting laten onderzoeken, maar er is niks gevonden... (de dr zei het al.. omdat het \"warm\" onderzocht moet worden, anders zijn de bacterieen al dood). Ik heb... sorry hoor.... een vreemd praatje.. smorgens een harde ontlasting.... en vreselijk veel pijn in mijn rug... daarna ongeveer 1 uur... ben ik aan de diaree... en dan de hele dag door moet ik zo 10 keer naar het toilet... om te drukken.. en het is maar een klein beetje... waterig! Mijn dr... ze\": eet gezond, en vezelrijk.. dat doe ik nu ook maar er veranderd niks aan mijn stoelgang.. het vervelende is dat ik smorgens zo vreselijke pijn heb in mijn onderrug.... me helemaal niet lekker voel.. Ik val niet af.. dus het zou waarschijnlijk niks ernstig zijn.. maar voor mij heel vervelend.. Wie weet wat dit is???? Dank je wel Emmy


Ook ik heb een wisselende ontlasting sinds 3 weken,en ook ik sta elke morgen op met buikpijn wat doorstraalt naar me onderrug.Soms gaat het gepaard met misselijkheid.Ik ben hiervoor vorige week naar de huisarts geweest en ze constateerde een spastische darm.Dat zou dus bij jou ook heel goed kunnen.Het advies dat ik heb gekregen is veel vezels eten,minstens 1 1/2 liter vocht vooral water,verse groente en fruit eten(sinaasappels) is goed.Zou gewoon even naar huisarts gaan en vragen of het idd een spastische zou kunnen zijn,je kunt capsules tegen de buikpijn en misselijkheid krijgen. Veel sterkte Groetjes Tamara

label.Geplaatst op 2004-11-18 01:12:52


Hallo... tevens wil ik bij dit berichtje toevoegen dat de pijn op een plek zit.. Rechts....als je je hand in je middel zet.. duim op je rug... en dan met je vingers iets naar voren.. naar je buik... Smorgens... kan ik mijn bed niet uit van de pijn.. Dan kruip ik zowat.... dat duurt bijna 1 uur... dan moet ik eerst naar het toilet zijn geweest... en dan blijft de pijn de hele dag een beetje zeuren.. groetjes Emmy

label.Geplaatst op 2004-11-23 09:35:21


Hallo Tamara, bedankt voor je berichtje.. Ja.. dat zei mijn huisarts ook in het begin... Maar ik heb het nu echt al maanden!!!! Ik eet vezelrijk....sinasappel 4 per dag.. Het houdt niet op! Het is echt niet leuk meer en die pijn in mijn rug... bah.. Maar bedankt voor je berichtje.. Wat voor medicijnen gebruik je voor de pijn?? Groetjes Emmy

label.Geplaatst op 2004-11-19 08:52:32


Ja ik heb er ook al een hele tijd last van,het is begonnen bij mij na de bevalling.Alleen nu heb ik voor het eerst egt 3 weken aan 1 stuk al last van,daarvoor was het met tussenpozen weg.Maar alles bij elkaar opgeteld heb ik er al 1 jaar last van.En ik eet ook genoeg vezels maar stress kan ook een oorzaak zijn he.Ik ben afgelopen dinsdag ook weer trug naar me huisarts geweest,gewoon omdat ik ook niet geloofde dat het dus mijn spastische darm was.Maar weer stuurde ze me trug met spastische darm,ze drukte om sommige plekken om me buik en dat deed behoorlijk zeer,het was egt mijn darm,dus ik aacepteer dat het me darm is en meer kan je er niet aan doen,als egt goped blijven eten en drinken.De capsules die ik tegen de buikpijn en misselijkheid heb gekregen heet (Duspatal retard 200) veel sterkte nog verder Groetjes Tamara

label.Geplaatst op 2004-11-19 20:58:34


Hallo Tamara vervelend zeg... Het is niet leuk... het zit bij mij op een plek die pijn... rechts in mijn onderrug. Net onder mijn middel.. ik wordt wakker van de pijn in mijn rug smorgens.. En deze pijn blijf toch de hele dag met tussenpose aanhouden.. Ik ben zelf bevallen 14 maanden geleden en toen begon het ook.. maar ik had wel last van diaree, maar geen rugpijn.. Vreemd.. Ik was al bang voor iets ergers... Heb mijn ontlasting laten onderzoeken.. maar de dr zei al daar zien ze niks in.. DAT MOET WARM ONDERZOCHT WORDEN!!!! Hij zei warm wegbrengen..haha... MAAR IN HET ZIEKENHUIS, wordt het in een doos op de balie gezet.. en blijf daar maar staan... dus GEHEEL AFGEKOELD.. Nou ja ik kijk het even aan. Bedankt voor je reactie.. Emmy

label.Geplaatst op 2004-11-22 11:13:03

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren