© 2024 solvo B.V.

Operatieve verwijdering dikke darm i.v.m. megacolon

Bij mij wordt binnenkort de dikke darm in zijn geheel verwijderd. De endeldarm zal wel gespaard worden. Reden voor de operatie is jarenlange opstipaties en ileus-problemen. 18 jaar geleden is al eens een gedeelte van de darm verwijderd. Heb onlangs een rectum-prolaps gehad waarna de chirurg dringend adviseerde de darm nu te laten verwijderen omdat herhaling te verwachten is. Ik zal dan ook een ileostoma krijgen. Voor de opnametijd wordt ca 10 dagen aangegeven. Het verdere herstel zal meerdere weken of zelfs maanden duren volgens de arts. Is er iemand die ervaring heeft op dit gebied???


Bij mij is ook de hele darm verwijderd ivm met ernstige opstipatie. Mijn endeldarm is ook gespaard gebeleven en met een pouch van me dunne darm weer aangesloten op me endeldarm. Nu heb ik meerdere keren per dag dunne onlasting. Al bij al zijn er bij mij tijdens de opname een aantal ernstige complicatie onstaan. Waardoor ik het allemaal erg zwaar heb gevonden en nog. Moet erg wennen aan de nieuwe situatie in me lichaam,en ben erg snel vermoeid. Maar ja ook ik had geen keus en denk nu wel dat alles weer goed komt. Dus blijf positief denken

label.Geplaatst op 2008-12-29 23:26:52

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren