© 2024 solvo B.V.

Opgeblazen, bolle, harde buik

Nu bijna een week heb ik last van een bolle, opgezette, harde en opgeblazen buik. Hij is niet echt pijnlijk, maar wel gevoelig. Het kwam opeens opzetten en is sindsdien niet minder geworden. Eergisteren ben ik naar de dokter geweest en die zei dat het mogelijk een spastische dikke darm is. Nu heb ik helemaal geen last van diaree. Ik heb wel altijd een beetje last van obstipatie (op dit moment niet). Vandaag ben ik ook ietwat misselijk. Kent iemand deze klachten? En wat kan je het beste doen (vezelrijk eten? vloeibaar eten?). Ik ben zo bang dat \'t chronisch wordt en niet meer weggaat. Of heeft iemand meegemaakt dat dit er opeens is, een weekje blijft en dan weer verdwijnt? Alvast bedankt!


Ik heb ook last van een spastische darm. Wel, heb ik het chronisch, en hier is dus ook helaas niets aan te doen. Vezelrijk eten helpt altijd! en erg gezondeten. Op het moment dat je last hebt van je buik, moet je op een stoel gaan staan en een aantal keren naar beneden springen. Dit is zodat je darmen dan weer op hun plaats vallen. Ik hoop dat het je helpt.

label.Geplaatst op 2007-10-29 15:31:17

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren