© 2024 solvo B.V.

Opgeblazen maag

Ik heb al tijden last van een opgezette maag, zuurbranden, opstipatie, pijn in mijn rug (hoog), pijn op mijn borts, ophoesten van slijm en last van versnelde hartslag tijdens opgezette maag en koude handen en voeten. Heb al van alles gehad van maagzuurremmers tot milde laxeermiddelen maar niets helpt echt. Herkent iemand zich in mijn problemen dan hoor ik graag zijn of haar ervaringen over hoe om te gaan met de situatie.....


ben wel benieuwd welke maagzuurremmers je al gebruikt hebt en in welke doseringen. Klachten duiden namelijk wel op a-typische reflux-klachten.

label.Geplaatst op 2004-11-28 22:10:37


Als het reflux/zuurbranden gerelateerd is, dan is dat wel een, zoniet de goede maagzuurremmer. Dit zou je maagklachten moeten verlichten, maar wat heeft je huisarts gezegd mbt het ophoesten van slijm? Het lijkt er namelijk op dat dit allemaal het gevolg is van nachtelijk zuurbranden. Als je ligt dan kunnen zogenaamde micro zuurdeeltjes de longen irriteren wanneer je die inademd. Als je klachten 's ochtends het hevigst zijn is dit daar ook een bevestiging van, is dat ook zo?

label.Geplaatst op 2004-12-02 22:02:54


hoi hoi, heel herkenbaar, al is het bij mij met vlagen zo. soms heb ik weken geen last, en dan weer heel heftig. Voor de zuurbranden gebruik ik omeprazol,(losec) voor het opgeblazen gevoel (Aerofagie)gebruik ik aeropax. Gewoon te koop zonder recept bij de apotheek. En voor de misselijkheid gebruik ik motilium. Maar het blijft allemaal tobben, en veel zelf uitzoeken. Sterkte!

label.Geplaatst op 2005-04-21 19:36:28


pantozol 40mg 1x per dag

label.Geplaatst op 2004-11-29 11:01:28

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren