© 2024 solvo B.V.

Opgeblazen

Ik heb al jaren last van een prikkelbare darm. Vaak aan het eind van de middag kan ik een enorm opgeblazen buik hebben, die dan ook niet rommelt. Alles hoopt zich dan op. Heel akelig,kramp! En het ziet er niet uit. Heb dan het gevoel dat mijn darmen kraken. Na een tijdje beginnen mijn darmen weer te lopen, even een tijdje windjes laten en dan gaat het weer. Verder nog iets vreemds: ik heb werkelijk nog nooit een spontaan boertje gelaten. Wel oprispinkjes, maar nooit laat ik een boer. Het lijkt me dat dat zo kan opluchten juist. Wel moet ik soms een \'kokhals\' geven, dit lucht wel wat op. Ik voel me dan niet misselijk, maar opgeblazen. Ik reageer op bepaalde melkproducten, zoals slagroom, chocolademelk etc. Dus dat neem ik niet meer. Een allergietest (bloed) levert niets op. Wie heeft er soortgelijke ervaringen en tips?


Ik heb ook last van darmen (PDS) en op het moment ook van me maag. Gekke is dat ik ook heel raar reageer op melkproducten. Van melk, chocolade en zo wordt ik snel misselijk. Kan zijn dat het inbeelding is, maar vind het wel gek.

label.Geplaatst op 2005-03-02 10:31:02


hoi, wat bij mij goed helpt tegen het opgeblazen gevoel is aeropax. dit is vrij van recept te koop bij de apotheek. Sterkte.

label.Geplaatst op 2005-04-21 19:38:42

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren