© 2024 solvo B.V.

Opnieuw clostridium infectie

hallo allemaal begin maart schreef ik een berichtje dat ik een clostridium infectie had en daarvoor flagyl heb gekregen. Ik had nl. een probleem dat ik niet kon eten, omdat ik pijn in mijn rechter bovenbuik kreeg meteen na het eten en tijdens. Echter dat probleem bleef, zodat ik een week of 6 geleden weer een schimmelinfectie kreeg, dit keer in de mond en keelholte, daar kreeg ik een antibiotica kuur voor. Even daarna weer ernstige diaree en vreselijke buikpijnen. zo erg. Ik bleef aan de bel trekken, inmiddels ben ik door alles in anderhalf jaar tijd ong. 20 kilo afgevallen. Het geval wil dat ik na aandringen van een kweek onderzoek weer een clotridium infectie heb. Gister om half 6 belde de internist mij op en moest meteen met met vancomycine moest beginnen, maar de apotheker had alles afgebeld en er was niet aan te komen, toen moest ik meteen beginnen weer met flagyl, totdat dat medecijn te krijgen is. (het schijnt heel moeilijk te zijn om dit te verkrijgen).Ben hier zo beroerd van en de pijn is zo erg . Dag en nacht. Mijn vraag is : weet iemand misschien hoe je aan deze bacterie kan komen? En waarom komt het terug. Misschien heeft iemand dit zelf of van nabij ook meegmaakt. Op internet lees ik veel over dat dit een ziekenhuis bacterie is, maar ik lig dus niet in het ziekenhuis. allemaal vragen, misschien kan iemand mij helpen, of raad geven? Alvast bedankt en groetjes Elisa


De clostridium is een bacterie die bij een heleboel mensen gewoon in het lichaam voorkomt en geen problemen hoeft te geven. Als je lichaam (je immuunsysteem) wordt verzwakt door het innemen van een antibiotica kuur die cefalosporinen bevatten (Augmentin, Bactrimel o.a.), de breedwerkende of breedspectrum antibiotica, kan deze bacterie heel vervelende en langdurige klachten van pijn, diarree en afvallen geven. Je hebt overigens sinds kort ook een zeer agressieve variant, het ribotype 027, dus kijk even na welke jij hebt ! Ikzelf heb deze infectie met de Clostridium ook gehad na een opleveing van mijn ziekte van Crohn die behandeld werd met Augmentin en daarna dus velen malen erger werd gedurende 2 weken. Ik hield geen vocht en voedsel vast, viel razendsnel af en kon op een gegeven moment ook niet meer normaal rondlopen. En na twee weken van wel proberen te blijven drinken en dag en nacht naar de wc (bloed,slijm en pijn), was het over. Ik ben heel voorzichtig geworden met het accepteren van antibiotica als ik weer eens ziek ben.... Heel veel sterkte en pas op met antibiotica....persoonlijk zou ik liever wachten met antibiotica totdat de vancomycine aanwezig is. Maar ik ben geen dokter, ik ben een pleeg.... Veel sterkte en ik hoop dat je gauw beter wordt...

label.Geplaatst op 2006-08-21 09:37:21


heej ik heb zelf colitis ulcerosa en heb zelf ook al een keer of 5 de clostridium bacterie gehad, kreeg er eerst metronidazol (dat is het zelfde als flagyl geloof ik maar dan een andere naam) voor maar dat hielp op een gegeven moment niet meer en toen kreeg ik ook vancomicyne. mijn arts heeft wel eens uitgelegd hoe het komt hoe je last kunt hebben van die bacterie: iedereen heeft die bacterie in zijn of haar darm, maar als je een lange tijd allerlei medicijnen (metname antibiotica) hebt gebruikt of een zieke darm hebt (wat bij mij dus het geval is) is je darm flora in de war, waardoor de slechte bacterieën (waaronder dus clostridium) lekker zn gang kan gaan omdat de goede bacterieën het dan niet van hem kunnen winnen. ik heb eigenlijk ook nog een vraagje aan jou: krijg jij de vancomicyne in tabletjes of via een andere manier? groetjes

label.Geplaatst op 2006-09-02 22:28:25


hoi allemaal. Sorry dat ik nu pas reageer,had even geen pc en zie het nu pas. Ik ben inmiddels bij prof. Bartelsman in het AMC onder behandeling, ben vorige week daar een weekje opgenomen en kreeg sondevoeding. Ook heeft hij mij gezegd dat ik drager ben van de clostridium, maar vorige week had hij de uitslag nog niet van de kweek. Zelf denk ik, omdat ik weer veel buikpijn en diaree heb, dat ik weer die infectie heb. Ik slik geen antibiotica, wel heb ik geen weerstand omdat ik nog steeds niet kan eten en de sonde een week maar kon blijven zitten, hij was al snel verstopt/ Vandaag ga ik weer naar het AMC naar Prof. Mathus voor een gesprek. Ik krijg z.s.m. een pegsonde (buiksonde). Misschien hoor ik ook straks wat de uitslag van de kweek is. Hadden jullie ook zo'n erge buikpijn met die infectie? Ik had en heb het het heel erg met hoofdpijn en trekt door mijn hele lichaam. Van die vancomycine (capsules) ging de pijn vrij snel over, maar na 10 dagen had ik de infectie nog. Na 3 weken hadden ze in het AMC weer een kweek genomen en was het weg. Nu moet ik afwachten. Hoe is het inmiddels met jullie?Ik hoop dat het wat beter met jullie gaat. Hoop dat ik nog een reactie krijg daarover, zou het graag willen weten. Bedankt nog en groetejs natuurlijk ook sterkte Elisa

label.Geplaatst op 2006-11-14 09:27:54

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren