© 2024 solvo B.V.

Pantazol

mijn man heeft enkele maagzweren gehad maar is er ondertussen terug van genezen, maar hij moet nog steeds pantazol nemen iedere dag omdat hij al reeds een ontploffing van een maagzweer gehad heeft en is zeer gevoelig van de maag. Voor dit medicijn heeft hij steeds een voorschrift nodig gehad maar omdat hij dringend naar het buitenland moest en hij geen pillen meer had was er geen tijd meer om een nieuw voorschrift te gaan halen dus heeft onze huisdokter een ander medicijn voorgeschreven genaamd PANTOMED en daar is geen voorschrift voor nodig. Nu is het geval dat mijn man opnieuw terug buikpijnen heeft, zelfde gevoel toen hij nog maagzweren had, en dit had hij niet met pantazol, nu is de vraag wat is het verschil tussen die 2 medicijnen en is dit wel goed om dit medicijn te nemen in plaats van pantazol?


Pantomed 40 mg Maagsapresistente tabletten= Pantoprazol (als natriumsesquihydraat) Pantazol is het zelfde. Het enige dat ik kan bedenken is dat uw man overgevoelig is voor 1 van de hulpmiddelen. De werkzame stof is echter hetzelfde.

label.Geplaatst op 2009-08-14 13:27:19

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren