© 2024 solvo B.V.

Pijn in rechterbovenbuik

Hallo, ik ben een vrouw van 50 jaar en heb al enkele jaren pijn in mijn re.bovenbuik, net onder mijn ribben. Eerst dacht de huisarts aan aanhechtingspijn van de spieren. Later wegens aanhoudende pijn naar het ziekenhuis verwezen voor het maken van een echo van de gal. Kwam niets speciaals uit. Nu had ik ook al die tijd al last van diarree. Soms wel 3 maal op een dag. De laatste tijd is dat veranderd. Soms diaree en soms kan ik gewoon dagen niet. De laatste tijd zit er af en toe slijm bij. Ga me nu toch wel een beetje angstig maken hoor! Ik voel de pijn het meest als ik op bed lig, en ik heb het gevoel dat het uitstraald naar achteren,naar mijn rug. Kent iemand dit? En moet ik toch weer terug naar de huisarts met deze klachten? Groetjes Gerda


Ik zou zeker even teruggaan naar de huisarts om dit verder te laten bekijken.Het kan iets met je darmen te maken hebben of met je lever.Is daar al naar gekeken??Dit soort klachten wordt bv ook wel gehoord bij een zgn.spastische dikke darm.succes ermee!

label.Geplaatst op 2006-04-05 21:32:06


Mevrouw, afwisselende diaree en verstopping lijken sterk op een spastische dikke darm. U kunt proberen om 3 maal daags een behoorlijke hoeveelheid vezelen door yogurt of iets dergelijks te mengen. De pijn en de verstopping houden de verschijnselen tegen, maar u moet wel helaas wat vaker naar het toilet.

label.Geplaatst op 2006-04-07 06:18:05


Het kan ook diverticulitis zijn. Ga zeker terug naar je huisarts en eet ondertussen vezelrijk. Gebruik veel vocht 2,5 l per 24 uur.

label.Geplaatst op 2006-04-07 11:57:54


Op uw leeftijd moet zo'n verandering in het defecatiepatroon goed onderzocht worden, om ernstige ziekten uit te sluiten. Dus zeker teruggaan naar de huisarts, en vragen om een verwijzing naar een internist, voor nader onderzoek.

label.Geplaatst op 2006-04-07 16:33:36


Hoi, ik heb al jaren last van pijn aan de linkerkant boven in de darmen. Ik heb al een darmonderzoek gehad en daar kwam uit dat het om een spastische darm gaat. Dat kan slijmvorming geven en soms een dunne en soms een dikke ontlasting. Het komt vaak door stress. Ik heb er Volcolon voor gekregen, zakjes granulaat wat heel snel helpt.

label.Geplaatst op 2006-04-08 15:03:09


Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Weet 1 ding zeker, moet er wel weer mee naar de huisarts. Op een gegeven moment durf je gewoon niet meer he! Wat Brunette schreef komt me wel heel bekend voor, heb inderdaad heel veel stress! Maak van de week een afspraak en dan laat ik nog wel even wat van me horen. Bedankt in iedergeval. Voel me nu niet meer zo alleen staan. Gerda

label.Geplaatst op 2006-04-08 16:31:14


Hallo allemaal, Ben toch maar weer naar de huisarts gegaan, en doorgestuurd naar het ziekenhuis. Woensdag 10 mei krijg ik een gastro-duodenoscopie onder een roesje. Wordt dus een dagverpleging. Zie er erg tegenop maar als je de uitslag krijgt (de 16e) dan kan het ook een geruststelling zijn. Toch? Bedankt voor jullie advies.

label.Geplaatst op 2006-04-30 08:23:06


Hallo Gerda, Ik heb ook al een tijde pijnlijke plek in mijn buik, onder de ribben terhoogte van mijn navel en ook in de maagstreek. Tot nu toe komt er na onderzoek geen dingen boven water wat het zou kunnen zijn. Aangezien jij volgens mij dezelfde symptonen hebt, ben ik benieuwd hoe het bij jou is afgelopen. Het is inmiddels wel al een tijdje geleden, maar ik hoop via jou wat meer te weten te komen, aangezien ik bij huisarts en ziekenhuis ook niet verder kom. Alvast bedankt voor je reactie, h-daaltje

label.Geplaatst op 2009-04-16 22:04:03


Hoi het is een hele tijd geleden dat je een berichtje heb gezet, maar ik wil graag vragen of je inmiddels weet wat je hebt. Mijn man heeft nl ook pijn in de rechtebovenbuik, net alsof hij eeen spiraal in zijn buik heeft. hij is 1.94 groot en weegt nu vandaag 65kg. hij is in het afgelopen jaar enkele kilos afgevallen en we weten niet waardoor, we eten regelmatig en gezond.drinken niet. groetjes Marielle

label.Geplaatst op 2009-12-04 19:47:44

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren