© 2024 solvo B.V.

Pijn na galblaasverwijdering

Mijn galblaas is een kleine 3 weken geleden verwijderd d.m.v. een laparoscopie. Er bleken geen stenen in te zitten maar steengruis. Ik ben voorspoedig hersteld maar nu heb ik sinds 4 dagen weer pijn in mijn rechterzij onder de ribben en weer last van zuurbranden. Mijn chirurg acht de kans klein dat er een steen in de galwegen is achter gebleven omdat er alleen sprake was van steengruis. Ik wacht nu op een echo om te kijken of dit toch niet het geval is. Heeft iemand zoiets eerder meegemaakt en zo ja, wat was de oorzaak, cq oplossing voor deze klachten. Alvast bedankt voor de evt. reacties. met vr. groet Jakeline


Hallo, Mijn galblaas is via dezelfde ingreep verwijderd nadat deze ontstoken was geraakt. Er bleken ook stenen in te zitten. Bij mij heeft het toch wel een halfjaar geduurd voordat ik volledig pijnvrij was. Je kunt gewoon nog enige tijd last blijven houden van de operatiewond, want die is er inwendig weldegelijk. Groeten, Cosy

label.Geplaatst op 2005-11-04 23:29:25


Hallo, ik loop ook al enkele jaren met galstenen rond. Hadden jullie ook afwijkende leverwaarden en zoja hoe hoog waren die dan?

label.Geplaatst op 2005-11-28 13:32:55


Hallo, Kort nadat ik was bevallen van mijn zoontje, traden bij mij de eerste klachten op...na 3 maanden ontdekten ze, nadat ik geel werd, dat ik galstenen had. Werd accuut geopereerd, omdat de galblaas was ontstoken. Tijdens de kijkoperatie was er gal gelekt, waardoor ze mijn buikholte hebben schoon gespoeld. Nu, 9 maanden na de operatie, heb ik nog steeds af en toe een onaangenaam gevoel. Vaker heb ik wel eens, dat er het lijkt of er van binnen iets verschiet, alsof alles zich op de juiste plek aan 't zetten is. Maar af en toe heb ik ook van die dagen dat er weer iets verschiet, maar daarbij treedt dan ook een wat misselijk gevoel in mijn maag en rondom mijn maag op. Als ik dan ook over deze streek wrijf, dan voelt dit niet aangemaan aan. Meestal heb ik hier dan zo'n 2/3 dagen een beetje last van. Het is niet heel erg pijnlijk of zo, maar zou graag willen weten of iemand dit herkent???? Maak me er nl. nogal ongerust over. Alvast bedankt voor een reactie!!

label.Geplaatst op 2007-09-15 00:47:18


Ik ben nu inmiddels een paar maanden verder en de pijn is weg maar mijn darmen willen nog niet zoals ik dit zou willen. 4 a 5 keer per dag naar de wc is geen pretje en dat soms een week aan een stuk door en dan weer een week nergens last van. Ontlasting is op kweek gezet maar daar kwam niets uit. Ook op mijn voeding gelet maar de ene keer kan ik wel gewoon brood eten en de andere keer zit ik binnen een half uur op het toilet na het eten van een boterham. Ik ben nu met probiotica begonnen en dit geeft wel enige rust in mijn darmen maar het is nog niet optimaal. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt

label.Geplaatst op 2005-11-05 09:30:44

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren