© 2024 solvo B.V.

Pouch (darmoperatie)

Hallo ik ben een vrouw van 55 en mijn man is vorig jaar geopereerd ; hij heeft nu een pouch (dit houd in dat zijn dikke darm volledig is verwijderd en er een verbinding is gemaakt met zijn dunne darm. in de dunne darm is een lus gemaakt die functioneerd als dikke darm.) Graag zou ik in contact willen komen met mensen die of zelf de operatie hebben ondergaan of waarvan de man/vrouw de operatie ondergaan hebben. Ik zou graag willen bespreken hoe andere mensen de resultaten ondervinden. Mijn man heeft namenlijk nu nog steeds erge pijn , onder andere darmkrampen en ontstekingen van de pouch. groetjes maatje


Ik heb jan. 03 een pouch gekregen. Veel pijn en wc. Uiteindelijk heb ik in sept. 03 pouch weg laten halen. Chirurg was ertegen maar ben nu 4 maanden verder en zoveel beter en fitter dan met pouch. Dikke darm is geheel verwijderd dus nu de stoma. Het is even wennen maar ben nu zo vrij als een vogel en heb geen buikpijn meer en kan weer 2 uur wandelen en ben ook weer begonnen met 1/2 dagen werken. Kon met pouch niet eens kwartier staan. Dus ben blij dat ik niet naar chirurg geluisterd heb. (vrouw 52 jr) sterkte en groetjes

label.Geplaatst op 2004-01-26 20:33:02


Beste maatje, Vorig jaar zomer is er bij mij een pouch aangelegd. Tot anderhalve week geleden had ik een tijdelijk stoma. Dit is nu opgeheven. Gelukkig kwam de dag na de operatie mijn systeem op gang. Dat was al een zorg minder. Nu, anderhalve week later, vraag ik mij af of dit ooit zal wennen. Verstandelijk redeneer ik dat ik een aantal maanden geduld zal moeten hebben; alles moet weer zijn plek en functie terugkrijgen. Maar nu leef ik van toilet- naar toiletbezoek. Vooral 's avonds en 's nachts. Ik zie dat uw bericht van juni 2003 dateert. Gaat het inmiddels beter met uw man? Groeten, Angela

label.Geplaatst op 2004-03-07 16:28:21

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren