© 2024 solvo B.V.

Slokdarm

ik heb al een paar maanden een brokgevoel in de keel,moeite met slikken en pijn achter mijn rechter schouderblad maar sinds een week ook aan de voorkant rechts.ik ben al een paar keer bij de huisarts geweest en heb zantac gekregen maar de klachten verminderen niet ,heeft iemand hier ervaring mee, alvast bedankt elly


De klacht die je hebt komt regelmatig voor. In een minderheid van de gevallen wordt er ook daadwerkelijk een oorzaak gevonden. Bij aanhoudende klachten is het echter altijd goed een keer in de keel / slokdarm te kijken.

label.Geplaatst op 2004-06-09 00:02:01


beste elly, die pijn aan de voorkant rechts en in het schouderblad had ik toen ik galstenen had, misschien zou je een keer echo kunnen laten maken om te kijken of je dit ook hebt?succes iig! groetjes, girlie

label.Geplaatst op 2004-09-17 15:43:25


Die brok die je voelt in je keel, wordt ook wel geschaard onder globusklachten. KNO-artsen zien deze problematiek erg veel en schrijven dan vaak een maagzuurremmer voor, omdat het maagzuur tijdens liggende(slaap) positie het KNO-gebied irriteerd, waardoor je dat brokgevoel krijgt. Als het maagzuur geremd wordt dan moet dit gevoel verdwijnen. Nu is zantac een maagzuurremmer, maar niet een van de krachtigste.Om het maagzuur te remmen tijdens de slaap, is een protonpompremmer effectiever. Er zijn momenteel 5 verschillende, elk met specifieke eigenschappen. Je huisarts kan je hier meer over vertellen. Bijvoorbeeld welke heeft de minste bijwerkingen en is het veiligste.

label.Geplaatst op 2004-10-05 22:17:18

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren