© 2024 solvo B.V.

Spastische darmen ??

Hallo, Ik heb al zins ongeveer 3 maand erg afwisselende pijn in mijn onderbuik. Erge steken en veel krampen ook ben ik erg moe. Zins 5 dagen heb ik nu ook bloed bij de ontlasting. Ik ben er al een aantal keer mee naar de huisarts geweest tussen door bloed geprik en urine ingeleverd maar daar komt telkens niks uit. Mijn huisarts doet het af met spastische darmen. Heb er tabletten voor gekregen deze heb ik 2 weken geslikt maar die hielpen niet dus daar mocht ik weer me stoppen. Ze zegt dat ik maar een asprine tegen de pijn moet slikken. Ik heb er gewoon dagen tussen zitten dan ik niet eens recht op kan zitten laat staan lopen van de pijn. Voor mijn gevoel is het iets anders. Hebben jullie nog adviezen voor wat ik eventueel nog kan doen? Groetjes Michelle


Hoi, ik heb een spastische darm. Dit kan inderdaad erg veel pijn doen en erg vervelend zijn. Maar bloed bij de ontlasting hoort daar NIET bij! Kan natuurlijk van een aambei zijn, dat is vaak het geval bij helder bloedverlies. Heb je ook last van gewichtsverlies? sterkte

label.Geplaatst op 2009-11-09 11:32:30


Hoy Michelle, mogelijk heb je last van een maaguitgang die tijdens het eten of drinken niet sluit. Hierdoor komt voeding direct in de darmen.Voeding hoort in de maag bewerkt te worden door maagzuren en gal. Hierdoor ontstaan gassen die op de een of andere manier het lichaam verlaten of worden opgelost in de brij van de voeding in de maag.Doordat de voeding met maagzuren direct in de darmen komen, word je 20, tot 30 minuten na het eten beroerd met flinke darmkrampen. Een stoelgang kan dan uitkomst geven.Als je spastische darmen zou hebben, zou je een vrij droge ontlasting hebben, die soms nogal eens met moeite en pijn in de wc pot terecht komen. Dan kan er wel eens bloed aan de ontlasting zitten. Zoek dan op internet naar informatie over deze aandoening en eventueele oplossingen. Succes, Jan.

label.Geplaatst op 2010-02-25 02:52:55


Hallo Al jaren was bij mij de conclusie; spastische darm. Tot ik tot de ontdekking kwam, dat het met voedsel enz te maken heeft. Kijk eens op de site www.voedselallergie.nl. Je kunt een bloedanalyse test laten uitvoeren, welk voedsel een allergie/of een tolerantie opwekt. Als ik mij aan mijn persoonlijke dieet houd, gaat het veel beter. Succes gewenst.

label.Geplaatst op 2010-05-05 13:22:27

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren