© 2024 solvo B.V.

Spastische dikke darm?

al een hele poos heb ik last van mijn darmen al heel mijn leven eigenlijk volgens de huisarts heb ik last van het prikkelbare darmsyndroom. maar nu merk ik sinds een tijdje dat ik rechtsonder in mijn buik wat doorloopt naar rechtsboven een erg verdikte darm voel het lijkt wel een opgeblazen fietsband hij is gewoon kei hard.als dit geeft ook klachten in mijn rug en zij.als ik plat ga liggen voel ik het niet meer behalve als ik sta ik denk ook dat al die darmen dieper naar binnen zakken als ik lig.ook als ik bijv een stuk ren gaat die darm erg steken verder heb ik er niet zo heel veel pijn aan een beetje zeurend gevoel.ik ga verder gewoon elke dag naar het toilet en wat eruit komt is ook wisselend dan wat zachter en dan kei hard maar geen echte diaree.ik probeer verder vezelrijk te eten en voldoende te drinken maar hij blijft zo opgezet. wie herkent dit en wat kan ik hier aan doen? groetjes liesje2


Als ik zo uw verhaal hoor, dan zou ik vragen of je doorverwezen kan worden naar de mdl-arts. Misschien krijg je dan meer zekerheid over je gezondheidstoestand. Er zijn namelijk ook onderzoeken zoals een CT-buik (scan) of een colonscopie (inwendig darmonderzoek) om te kijken wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn. Mocht u vragen hebben reageer dan gerust. Veel succes!

label.Geplaatst op 2005-01-08 18:43:05


Het wordt door huisartsen erg snel en te vaak op een prikkelbare darmsyndroom gegooit. probeer zo weinig mogelijk stress te hebben. ik loop nu al 7 jaar met darmklachten en ook in m'n onderbuik wordt het dan helemaal hard en hevige steken die panieksituaties veroorzaken ik ben 22 nu en het beinvloed mijn hele dag als ik s'ochtends zo'n 'aanval'gehad heb. hoop dat je er iets mee kan Cazzoo

label.Geplaatst op 2005-01-13 13:28:55


Hallo Liesje, wat jij heb dat komt veel voor ok ik heb een spastische dikkedarm wat je zou kunnen doen is als je smorgens nog in bed licht, dus voor je opsta heel voorzichtig je buik te masseren, rechtsom dus met de wijzers van de klok mee, tot dat je buik goed soepel aan voelt, dan als onbijt muesly met joghurt,kost niks en is het proberen waard, sucses, Wijn.

label.Geplaatst op 2005-01-14 11:58:29

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren