© 2024 solvo B.V.

Stoten horen en voelen in maagstreek met ademhalen

Hallo, Ik kamp al 7 jaar met verschillende klachten in mijn bovenbuik. Diagnoses waren onder meer prikkelbare darm, middenrifprobleem en psychosomatische klachten (psychische klachten die zich uiten in het lichaam dus). MIjn vraag is of u of bekenden van u bekend zijn of bekend zijn geweest met het volgende probleem: * Straks gevoel in maagstreek. Gevoel minder makkelijk adem te kunnen halen en dat de buik niet meer zo goed uit zet met ademhalen (omhoog komen van buik met ademen). Hierdoor regelmatig andere wijze van ademhalen (doet denken aan ophalen neus als bij verkoudheid, maar oorzaak is het strakke gevoel in de maagstreek. * Met inademen iets krachtig voelen en horen stoten in de linkerbovenbuik. Doet er aan denken dat er iets met kracht vanuit de buikholte de maaginhoud laat bewegen.

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren