© 2024 solvo B.V.

Uitslag bloedonderzoek BSE/HB

Uit een bloedonderzoek bleek dat ik de volgende waarden had/heb: BSE 55 en HB 11. Voor mijn huisarts is dat reden om me naar de gastro-enteroloog door te zenden (ze had het over darmkanker .......???). Ik heb helemaal geen klachten! Kent iemand dit verhaal?


Wat was de reden om dit bloedonderzoek te laten doen dan? Zijn dit nederlandse of buitenlandse waarden? Alleen op basis van deze twee getallen kun je geen uitspraak doen over wat iemand mankeert,dus ook niet of iemand (darm)kanker heeft.

label.Geplaatst op 2006-05-30 07:27:13


Reden voor het bloedonderzoek: voor het afsluiten van een pensioenverzekering. Het zijn gewoon Nederlandse waarden. Ja, enkel naar aanleiding van deze waarden kwam mijn huisarts met 2 opties: myomen of darmkanker. Uit een echo is al gebleken dat er geen myomen zijn, dus moet ik volgens de huisarts in de molen van de internist. Ik vind het ook nogal kort door de bocht; daarom ben ik ook benieuwd of er meer mensen zijn die op grond van deze waarden tot dezelfde diagnose zijn gekomen (of misschien een andere, waar ik iets mee kan...)

label.Geplaatst op 2006-05-30 14:03:16


Ik kan dit echt niet volgen hoor,wat je huisarts zegt.Je BSE is te hoog (vaak bij ontstekingen) en je HB is ook hoog(bij darmkanker en/of myomen zou je eerder een laag HB verwachten).Wat staat er op je verwijzing dan?Je huisarts zou wel eens wat meer uitleg mogen geven omtrent dit alles...Nu maakt hij/zij je alleen maar bang op grond van 2 cijfertjes....?!Ik zou terug gaan en vragen om duidelijkheid.

label.Geplaatst op 2006-05-30 14:40:45


Bedankt voor je input!! Wat je zegt over het HB klopt; ik vond het ook al zo raar; normaal 7,5 -10 en ik heb 11; dat is toch geen bloedarmoede dan? Want mijn huisarts zei letterlijk "bloedarmoede dus"; ik snap er ook niks van; ik ga dan ook maar verder vragen bij haar (het moeilijke is dat ze niet erg mededeelzaam is...). Maar bedankt!

label.Geplaatst op 2006-05-30 22:15:38

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren