© 2024 solvo B.V.

Vaak erg misselijk

hallo allemaal, ik ben lesley en ben 20 jaar oud. Ik heb nu al bijna een jaar lang last van misselijkheid en braken. Ik ben al meerdere malen naar de huisarts gegaan. Deze hebben een bloedtest gedaan om te kijken of ik misschien een infectie had. Gelukkig( aan de ene kant) was er niets te vinden. Aan de andere kant ben ik niet blij, want ik weet namelijk nog steeds niet wat er met mij aan de hand is. Ik begon met overgeven in november. Dit kwam volkomen plotseling. Waarschijnlijk was dat het noro virus. Ik ben 2 weken thuis gebleven voor ik me weer wat beter voelde. Helaas is het daarna vaker voor gekomen. Ik denk dat ik me binnen een jaar 5 keer heb moeten ziek melden op m\'n werk in verband met misselijkheid en braken. Ik gebruik nu domperidon dat helpt redelijk maar niet altijd. Op het moment dat ik echt niet misselijk mag worden b.v toen we terug moesten van vakantie en ik dus 4,5 uur in de auto moet zitten wordt ik misselijk. Ik denk dat het dus ook wel een beetje met stress te maken heeft maar niet altijd. Mijn schoonmoeder dacht aan een maagzweer. Ik heb de huisarts ook voor een verwijsbrief gebelt en daar hoor ik vanmiddag meer over. Heeft iemand hier ook last van en wat was de oorzaak bij jullie en wat denken jullie van de maagzweer alvast bedankt voor het reageren


Quote: Ik begon met overgeven in november. Heeft u toevallig de Mexicaanse griepprik gehad in November? http://www.degrotegriepmeting.nl/ De Grote Griepmeting 7 start op 1 november 2009. Met uw hulp brengen wij in 2009/2010 weer de seizoensgriep, en dit jaar ook de Mexicaanse griep, in kaart.

label.Geplaatst op 2010-08-23 13:01:44


Hallo, Mijn dochter van 21 is al meer dan 2 jaar misselijk, zonder over te geven, ze heeft al veel onderzoeken doorstaan, tot nucleair aan toe, niets te vinden. Nu wordt gezegt, stress, zit tussen de oren, traumatische ervanring misschien. Mijn dochter wordt er kwaad om want ondertussen verandert er niets. Ze slikt ook domperidon. Ik vraag me af of dat iets doet, ze voelt zich evengoed misselijk. Homeopaat, paranormaal genezer, allemaal geprobeerd. Ze heeft zeker geen maagzweer, heeft een maagonderzoek gehad... Zou er nou niemand zijn die iets weet?? Ik wacht af, hoop dat jij samen met mijn dochter eraf komt Groet, Yvon

label.Geplaatst op 2010-08-25 19:55:19


Misselijkheid is een symptoom van maag-darmaandoeningen, middenooraandoeningen, maagbreuk, migraine, alvleesklierontsteking, voedselvergiftiging, galstenen of een leverziekte. Misselijkheid is dus vaak niet ernstig, maar wel erg vervelend. Door dit gevoel heb je vaak geen trek en staat alles je tegen. Het heeft invloed op je hele doen en laten. Ook hormonale veranderingen tijdens de menstruatie kunnen misselijkheid veroorzaken. http://www.scdiet.nl/scdietnl Het Specifieke Koolhydraten Dieet Dit citaat van een ex-patiënt: Misselijkheid kan idd vanuit de darmen komen. Bij mij heeft het 100% geholpen dat ik een glutenvrij dieet ben gaan volgen. Bij uw dochter is deze \'misselijkheid\' die meer dan 2 jaar lang niet heeft overgegeven, een andere mogelijke oorzaak. Dat is de maag en de milt worden aangevallen door wind-koude of wind-hitte. Zij heeft geen ziekte van Crohn. Maar de theorie verschilt niet veel. http://www.crohnsite.be/forum/topic/17421-misselijkvage-smaaken-buikpijn/ Probeer eerst per weken met gemberthee drinken en sporten om te zweten. Kloppen beweging midden op de rug verlicht de misselijkheid. Als geen verbetering dan zal u iemand laten behandelen die verstand van dit soort theorie en de behandeling. Dan zal de probleem van je dochter binnen aanzienlijke tijd opgelost worden. Bijvoorbeeld Ria Trompert- Nauta http://www.chinese-geneeswijze.nl/Default.aspx?ID=35 onder de Traditionele Chinese Geneeskunde.

label.Geplaatst op 2010-08-26 17:06:22


Hallo, Ik herken dit allen. Heb dezelfde klachten als u dochter. Ben 20 jaar en heb er nu bijna een half jaar last van. Heb twee keer bloedonderzoek gehad, een echo en een maagonderzoek. Bleek dat ik geen maagzweer had (helicobacter), geen maagontsteking en geen glutenallergie. Ik heb een aantal weken omeprazol geslikt maar hielp ook niet. Loop nu ook bij een homeopatische arts maar weet voor de rest ook niet meer zo goed wat te doen. Hoe gaat uw dochter hier mee om en hebben jullie al meer duidelijkheid over de oorzaak?

label.Geplaatst op 2010-11-17 13:36:02

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren