© 2024 solvo B.V.

Vage aanhoudende klacht

Hallo allen, Hier een vage klacht waarmee ik niet weet welke kant ik op moet. Momenteel ben ik 19 jaar, 1 meter 77 en weeg 63.5KG. Mocht dat er toe doen. Dat brengt mijn BMI index onder het gemiddelde maar niet in de categorie te ligt. Sinds ongeveer een half jaar heb ik wat vage klachten die vooral achter op mijn rug plaats vinden, en dan vooral onder in de ribben kast tot boven mijn heupen. Kan het niet goed beschrijven, een soort vaag onzuiver gevoel, een misselijkheid? Het is niet pijnlijk, maar wel vervelend aanwezig. Soms wat gerommel en vaak idee dat ik naar de wc moet (en dat is dan ook wel zo). Ontlasting is dan wel slapper maar niet volledig diaree. Soms rommelt het ook wat voor in mijn maag of maakt het wat geluid. Het bovenstaande komt vaak samen met een wat benauwd/bedrukt/zweterig gevoel, al is het niet echt benauwd oid, zo voelt het enkel aan. Deze klacht met het vage gevoel lijkt zonder regelmaat terug te komen en houd ongeveer 15 a 60 minuten aan. Vaak wordt het snel minder na een wc bezoek, en soms snel erg na eten. Heb geprobeerd te letten op wat ik eet een verband heeft met de klacht. Zo ver weinig te tracer, muv chocolade en dan voornamelijk chocolade eitjes en de wat vettere chocolade repen (goedkope dikke repen). Zelf wil ik iig antwoord op de vraag: Wat is dit, of is dit uberhaupt iets waar ik me zorgen om moet maken? Het is namelijk iets dat wel terug komt, al doet het niet zeer. De klacht is echter wel zo vaag dat ik betwijfel of de huisarts er iets mee kan. Mogelijke andere informatie die ik eventueel zou willen weten: Kan het te maken hebben met drinken en/of nieren? Die zitten daar namelijk ook, en ik heb maar 1 goed werkende nier. Verslechtering van de andere zou voor mij dus gevaarlijk zijn. Kan het eventueel met mijn ruggegraat te maken hebben? Wel vaak het idee dat deze \'steekt\'.


hey, ik denk dat het wal iets met de nieren te maken kan hebben, maar weet het niet zeker. ik ken ook niemand die dat heeft gehad, maar die had cysten in de nieren zitten, dat is niet gevaarlijk. maar hetb beschadigt wel je nieren. als ik jou was zou ik naar een dokter gaan, en het uitleggen. ik heb zelf ook een vage klacht: ik heb elke ochtend en avond kreeg ik enorme pijn in mijn buik ter hoogte van de blaas. het lijken op krampen en die houden 15 min-30 min aan. en dat doet echt vreselijk zeer. Ben al bij de arts geweest maar die geeft medicijnen maar helpen allemaal niet. weet iemand wat dit is???? VRG: marielle12

label.Geplaatst op 2009-06-16 13:38:36

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren