© 2024 solvo B.V.

Wat heb ik? heb een soort maagbloeding gehad

Ik heb nu voor de 5e keer in 2 jaar tijd bloed in m\'n ontlasting gevonden. Ben hiervoor naar de dokter gegaan, heb een onderzoek in het ziekenhuis gehad (weet niet meer hoe het heet), toen zijn ze met een camera via m\'n mond m\'n maag gaan bekijken. Het enige wat hieruit kwam is dat ik een scheurtje in m\'n middenrif heb, en verder niets ernstigs gevonden. Ook uit de kweek kwam niets. Ook m\'n hb is ok. Nu heb ik weer zwarte, teerachtige ontlasting, veel pijn in m\'n maag en eet ik weinig. Dit omdat dit de pijn in m\'n maag vermindert. Ben gister naar de huisarts geweest, kreeg weer omeprazol mee, en mijn hb is getest. Dit was 10.0 dus is uitstekend! Ook ben ik veel moe en heb ik een behoorlijke grauwe huiskleur in m\'n gezicht gekregen. Zelfs de zonnebank helpt niet :( Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, of heeft iemand dezelfde klachten en kan mij hierdoor tips geven? Ik let al heel erg op wat ik eet, want als ik ergens last door krijg, eet ik het al niet meer. Liefs, Kim


Bloed in je ontlasting wordt toch ergens door veroorzaakt. Hebben ze ook je darmen gecontroleerd?

label.Geplaatst op 2006-08-29 14:56:50


Ik denk dat er niet voldoende onderzoek is gedaan.Alleen een gastroscopie(in maag kijken)kan te weinig zijn als er nog steeds ,of weer,zwarte ontlasting komt.Het kan namelijk ook nog uit de dunne darm komen.Meestal wijst zwarte ontlasting (melaena genoemd)op een maagbloeding,maar dunne darm kan dus ook.Wel vreemd is dan dat je een HB van 10 hebt(vrij hoog voor een vrouw). Als dit aanhoudt moet je zeker terug naar je huisarts!

label.Geplaatst op 2006-08-29 14:57:14


Ik ben inderdaad een vrouw, maar waarom is dit hoog? Vorige keer had ik 8.8, maar dit is al weer een half jaar geleden. Heb je misschien ook enig idee wat ik aan kan geven bij de dokter of waar ik om kan vragen?

label.Geplaatst op 2006-08-29 15:39:34


Nee ze hebben m'n darmen niet onderzocht.

label.Geplaatst op 2006-08-29 15:40:41


Je moet om een darmonderzoek vragen dus.Een HB van 10 voor een vrouw is hoog,dat is zo'n beetje de bovengrens bij vrouwen.Misschien dat zo'n hoog HB op zich ook nog iets kan betekenen,maar dat zou ik gauw niet weten.

label.Geplaatst op 2006-08-29 22:44:28

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren