© 2024 solvo B.V.

Wie kent dit?

Ik heb al een lange tijd last van mijn darmen. Inmiddels klysma\'s + movicolon zakjes + goed dieet gehad. Nu is het weer redelijk. Maar iedere maand op mijn tweede dag van de ongesteldheid heb ik enorme pijn in mijn onderbuik, met hele pijnlijke steken. Het is geen zeurende menstruatiepijn, maar heeft echt met mijn darmen te maken. (beetje onfris, maar na zo\'n pijnsteek komt er een wind of ontlasting). De druk op de onderbuik is dan zo sterk dat als er druk opkomt tijdens plassen of stoelgang dit heel zeer doet. Kent iemand dit? Kan door je ongesteldheid je stoelgang op gang komen? Ik ben geen voorstander om tijdens iedere menstruatie paracetemol te slikken, maar moet dit nu echt doen om de pijn te kunnen harden. Alvast super bedankt voor een reactie!


het enige dat ik kan bedenken is dat door de krampen van de baarmoeder (om het slijmvlies af te stoten) er een pijnlijke reactie is in de darmen doordat die misschien ook meer krampen. als je verder in de maand geen last hebt van je darmen lijkt het me geen kwaad kunnen, alleen vervelend door de pijn. als je het niet vertrouwd zul je er mee naar de huisarts moeten gaan. groetjes

label.Geplaatst op 2006-03-12 12:31:12

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren