© 2024 solvo B.V.

Zure smaak

Sinds kort heb ik last van een zure smaak in mijn keel bij het slikken. Ik heb al een tijdje examens en beweeg dus relatief weinig. Tijdens examenperiodes eet ik misschien wel wat meer ook. Kan het zijn dat dat zuur komt van mijn maag die teveel moet verwerken en dit niet aankan? Of kan er een andere reden zijn? dank jullie


Hallo, Heb je dit ook en vooral als je neerligt?? Dan is dat waarschijnlijk maagzuur ja dat via je slokdarm terug in je keel komt. De oorzaak hiervan is dikwijls een maagbreuk waardoor de maagingang niet kan sluiten en het maagzuur terug in je slokdarm kan lopen. Als dit blijft duren zou ik toch even bij de dokter gaan... groetjes, Lu

label.Geplaatst op 2006-06-17 23:26:11

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren