© 2024 solvo B.V.

Amitriptyline?

Hallo, Mijn neurochirurg heeft mij Amitriptyline voorgeschreven. In eerste instantie wilde ik het niet innemen omdat het bij ernstige depressies wordt gegeven (en bedplassen)en dat ben ik zeker niet. Maar hij vertelde dat het bedoeld is voor zenuwpijn en het niet kunnen slapen van de pijn. Klopt dit? Ook omdat het tegen bedplassen wordt gegeven ben ik bang dat dit vocht vast zal houden terwijl ik de druk juist laag moet houden in mijn hoofd! Ik wil geen overbodige medicijnen gaan slikken, zeker geen antidepressiva als ik niet depressief ben. Er zitten bij medicijnen al zo veel bijwerkingen.


hoi ik heb een jaar geleden ook dit med. gebruikt. ik heb geen last gehad van depr en bedplassen. ik kon er wel heel goed op DOORslapen. in slaap komen bleef moeilijk. dit medicijn wordt inderdaad ook gebruikt om je spieren te ontspannen. ik heb dit gebruikt in de periode dat ik hele ernstige hoofdpijn had. ik heb ze maar een korte periode gebruikt, omdat ik er moe van werd/bleef. ik was overdag dan ook erg suf. heeft ws ook te maken dat je moeilijk in slaap komt(maar wel door slaapt). groeten Tineke

label.Geplaatst op 2004-01-16 12:18:41


Ja. Dat klopt inderdaad. Waarom zou je neuroloog liegen? Het is inderdaad ook een antidepressivum, maar dan in andere (hogere) dosering. Het is niet het enige medicijn met meerdere werkingen.

label.Geplaatst op 2004-01-30 22:31:04


Hoi Tineke, Ik krijg het inderdaad voor ernstige hoofdpijn voorgeschreven en ik ben het toch maar in gaan nemen en ik moet zeggen dat het voor dit verschijnsel wel helpt... Maar goed, liever heb ik een oplossing voor de pijn zonder medicatie. Helaas moet ik het dan maar voorlopig hier mee doen. Bedankt in ieder geval! Ik was al bang dat hij mij voor depressief aan zag, terwijl ik bekend ben als het lachebekje...:-)

label.Geplaatst op 2004-01-23 21:04:08


net zo als jij schreef ben ik ook niet depr, maar sta ik wel bekend als vrolijk en spontaan. ik heb ook een tijdje fysio en cesar gehad, maar dit hielp niet. bij mij heeft de neuroloog de diagnose : spierspanningshoofdpijn gesteld. het is onbekend hoelang je hier last van hebt. bij mij heeft een dik half jaar geduurd. de 1e 5 maandenn waren het ergst hoofdpijn, misselijk,braken,moe. toen ik met de amitriptyline gestopt ben heb ik imigran(tegen migraine) gekregen van de huisarts. ik kreeg dit eerst om te proberne. dit medicijn beviel goed. er zaten wel wat vervelende bijwerkingen bij, maar ja wat is belangrijker pijn of de bijwerking? bijwerking bij mij was: het lag zwaar op de maag en het 1e half uur een licht klemmend gevoel op de borst. dit was de 1e keer wel eng, maar het stond in de bijsluiter. nu gebruik ik de imigran nog heel af en toe bij ernstige hoofdpijn/migraine. Migraine komt bij ons de familie voor. ik weet niet wat bij jou de diagnose is/was, maar vraag anders ook aan je huisarts om imgran 50 te proberen, misschien helpt dit tegen je klachten. bij een kennis van mij hielp het ook goed. succes.

label.Geplaatst op 2004-01-24 11:06:40


Ik ben inmiddels gestopt met de Tryptizol, er zitten voor mij veel te veel nadelige bijwerkingen bij. Zoals het feit dat ik in ongeveer een maand 10 kilo ben aangekomen en dat terwijl je bij mijn aandoening zeker geen overgewicht mag hebben! Ikk heb zelf intracraniele hypertensie dus de druk in mijn hoofd is te hoog zodat ik daardoor veel hoofdpijn heb... Nog iemand met een beter idee of ervaringen met andere medicatie die daar ook goed voor werkt?

label.Geplaatst op 2004-03-13 23:17:25


hoi caresssa Ik heb ook sinds kort amitriptyline voor mijn pijn,ik heb GBS dat is een spierziekte en mijn zenuwstelsel is beschadigd en ook ik verga van de pijn,en heb dit middel gekregen en net zoals iedereen schrik ik van de naam anti depressieva maar ben blij dat ik nu bij jou lees dat je het ook voor de pijn krijgt en het helpt,tenminste als ik dat goed begrepen heb alleen het nadeel is dat het een paar weken duurd voordat het aanslaat ik gebruik er paracetomol naast. groetjes jossetje

label.Geplaatst op 2004-03-16 11:00:32

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren