© 2022 solvo B.V.

Ascal

Mijn dochter van 7 jaar heeft anderhalf jaar terug een herseninfarct gehad. Nu slikt zij preventief Ascal 38mg. Sinds zij dit infarct gehad heeft en deze medicijnen slikt heeft zij regelmatig last van gaatjes in haar kiezen zelfs tot afbreken toe. Nu haar blijvend gebit begint door te komen zie ik daar al slechte stukjes in. Wij poetsen 3x per dag dus daar zit het em niet in. Kan dit een gevolg zijn van de ascal of bestaat er een verband met een herseninfarct?


Dit staat niet vermeld in de bijwerkingen van Ascal. Ik zou ook geen mechanisme kunnen bedenken, waarop ascal tot gaatjes leidt. Of het te maken heeft met het herseninfarct, dat hangt er denk ik sterk van af waar het infarct gelokaliseerd was en of er restverschijnselen zijn. Ik vind het overigens allebei een erg onwaarschijnlijke verklaring, echter het is mogelijk. Ik denk echter wel dat de waarde die de ascal heeft (namelijk het voorkomen van een evt nieuw herseninfarct) wel opweegt tegen het slechtere gebit, mocht het uberhaupt van de ascal komen. Het kan trouwens nooit kwaad de huisarts te consulteren. Misschien is er een andere oorzaak te vinden.

label.Geplaatst op 2004-06-01 18:02:04

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren