© 2024 solvo B.V.

Aura en hoofdpijn

Hallo Een paar jaar geleden heb ik een acute migraineaanval met linkszijdige verlamming gehad.Sinds ik in de overgang ben is mijn migraine verdwenen maar heb ik last van aura;s Het is angstaanjagend en heb dan last van b.v. aangezichts uitval,trillen en altijd mijn linkerarm zwaar.Na ongeveer een uur is alles voorbij maar ik krijg dan geen migraineaanval.Is dit verontrustend ? Kan iemand mij hier een antwoord opgeven of is er iemand die het ook heeft. Thanx Gr. fleur-tjuh


Ik heb al jaren migraine met aura verschijnselen. Vooral de aura vind ik erg beangstigend. Ik ben het boek "mijn hoofd en ik"aan het lezen dit is erg verhelderend en herkenbaar. Misschien een aanrader. Succes.

label.Geplaatst op 2007-03-27 19:37:07


Ook ik vond het de eerste keren beangstigend nu ik weet wat het is probeer ik rustig te blijven en ik merk dat het dan sneller over gaat het probleem vind ik nog steeds dat het lijkt of die aura alle energie uit je haalt, ik ben na zo'n verschijning dood en doodmoe. Jullie ook ? Ik slik overigens in overleg met een neuroloog propranolol, is eigenlijk een medicijn voor hart en bloedvaten maar sinds ik dat slik ( kleine dosering hoor ) komt het minder vaak voor gelukkig. En ik ben blij als ik daarna geen hoofdpijn krijg dat had ik namelijk in het begin wel. Ook ik ben van de overgang(s)leeftijd. )

label.Geplaatst op 2007-04-20 14:05:10


Ik herken dit probleeem, maar wordt steeds onderschat Ik kreeg paracetamol en natuurlijk helpt dat niet en dagen in bed. Zyban zou je kunnen proberen, maar wees er voorzichtig mee en niet voor iedereen een probaat middel. Ik gebruik het niet vanwege bijwerkingen. Migraine geeft i.d.d. uitval problematiek.

label.Geplaatst op 2007-07-27 00:01:07

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren