© 2024 solvo B.V.

Beroerte

Graag zou ik van andere lotgenoten willen horen of zij bij een herseninfarct ook geheugestoornissen hebben , concentratieproblemen, agressieve reacties, e.d.ik heb nu drie keer een lichtinfarct gehad, met gelukkig weer terugkerende functies, maar het geheugen en concentratie gaat wat langzamer graag een reactie. saartje


Hallo, mijn opa heeft een beroerte gehad en in koma geraakt en 7 dagen in koma gelegen en daarna overleden

label.Geplaatst op 2003-06-03 18:44:48


Hallo Saartje, Februari 2001 heb ik op 41 jarige leeftijd een CVA gehad. Twee infarcten in mijn rechter hersenhelft, dus uitval aan mijn linkerzijde. In het begin had ik erg veel moeite met concentratie, onthouden en informatie begrijpen. Na intensieve revalidatie is dit een stuk verbeterd. Maar nu, 2 jaar na dato, merk ik vooral als ik moe ben dat ik er nog steeds last van heb. Informatie opnemen blijft een probleem(flessehals systeem). Hopelijk heb je iets aan deze informatie

label.Geplaatst op 2003-05-25 10:47:57


heel vervelend van je opa,maar dat is nou niet echt het antwoord op de gestelde vraag!

label.Geplaatst op 2003-10-22 16:45:38


Mijn echtgenote heeft onlangs een lichte herseninfarct gehad. Zij krijgt nu bloedverdunners Acetylsalicylzuu Cardio.(via ziekenhuis) Van haar huisarts heeft zij nu ook medicijnen gekregen voor haar te hoge bloeddruk Co-Diovan. Nu heb ik in de wandelgangen gehoord dat deze medicijnen niet tegelijk gebruikt mogen worden. Klopt dit???

label.Geplaatst op 2004-06-24 20:52:34


hoi ik heb zelf in 1999 een herseninfarct gehad rechts en links was ik verlamd mijn linkerhelft van mijn gezicht mijn spraakvermogen mijn slikvermogen en mijn linkerhand daarna heb ik nog 3x een beroerte gehad alles is beperkt gebleven tot mijn linkerhand die ik maar voor 20 procent kan gebruiken voor de rest is alles weer normaal geworden mijn karakter is veranderd hierdoor ik ben harder geworden ook heb ik hoogtevrees gekregen wat ik nooit had en ja ook soms mijn geheugen ben ik kwijt en dan ineens spontaan weer terug ik was toen 37 jaar bij de eerste herseninfarct

label.Geplaatst op 2005-04-29 19:13:34


Kan prima samen gebruikt worden. Toch zou ik dit soort zaken altijd even aan de huisarts vragen (hoewel hij/zij daar ook rekening mee houdt).

label.Geplaatst op 2004-06-24 21:08:19

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren