© 2024 solvo B.V.

Carbamazepine retard

graag zou ik willen weten of iemand die bovenstaande medicijnen inneemt ook uitslag krijgt in het gezicht...


Is de uitslag vlindervormig?

label.Geplaatst op 2005-03-19 11:25:27


Hoi, Ik slik ook carbamazepine. Ik heb juist huiduitslag op mijn bovenarmen. Deze uitslag is heel licht en het zijn kleine bultjes. Maar bij mij jeukt het niet echt. Dus ik weet ook niet of het het zelfde is als jij hebt. Ik smeer dit ook vaak in met bodylotion. Ok, Groetjes Frog

label.Geplaatst op 2005-04-05 16:09:04


Laforesst, Hallo is best mogelijk dat je van Carbamazepine uitslag krijgt. Slik je dit voor de epilepsie? Zo ja moet je dit bespreken met de neuroloog en meestal wordt inplaats van Carbamazepine dan het middel Oxcarbamazepine ook wel Trileptal gegeven. Gewoon even bespreken. Hendrina

label.Geplaatst op 2005-04-22 09:21:39


vlindervormig?? nee, niet echt. het heeft eigenlijk betrekking op mijn hele gezicht. vooral de bulten (die spontaan opkomen) veroorzaken veel jeuk... en doordat ik er niet vanaf kan blijven, krijg ik overal plekken... maar wat bedoel je precies met vlindervormig?

label.Geplaatst op 2005-03-21 14:03:43


Iets waar ik aan moest denken.. Sommige medicijnen -waaronder carbamazepine- kunnen een SLE-achtig syndroom veroorzaken, een zgn. 'drug induced lupus'. Typerend hiervoor is de vlindervormige uitslag in het gezicht. Vandaar dat ik daarnaar vroeg. Ik heb er verder geen ervaring mee. Ben je er al mee naar een arts geweest? Misschien is dit gewoon niet de juiste medicatie voor jou.

label.Geplaatst op 2005-03-22 21:12:45

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren