© 2024 solvo B.V.

Carpaal Tunnel Syndroom en nek-/schouderklachten

Een lang verhaal, maar ik ben het nu ook al lang beu om niet te weten wat ik mankeer ! Een paar jaar geleden is bij mij Carpaal Tunnel Syndroom vastgesteld (beknelde zenuwen in de pols, in mijn geval beide polsen). Daarnaast heb ik ook al 2 jaar flink last van mijn nek en schouders, met uitstraling naar mijn hoofd, ellebogen, borst, rug en dus mijn handen. Minstens eens in de 2 weken lig ik knock-out op de bank, ik zak soms door mijn kniën en af loop ik voetje voor voetje ondanks dat ik gewoon door wil lopen, net of ik lood in mijn schoenen/benen heb. Omdat ik niet echt op een operatie aan mijn handen zit te wachten (ze kunnen niet garanderen dat het helpt en/of niet terug komt) heb ik van alles geprobeerd: fysiotherapie, manuele therapie, chiropractie, massage en alternatieve methodes. Alles helpt slechts tijdelijk en alle \\\'genezers\\\' spreken elkaar tegen: ik ben te jong voor deze klachten (32), CTS in beide polsen kan niet, ik zou er \\\'s nachts wakker van moeten worden (is niet het geval, al slaap ik beroerd en word ik nog beroerder wakker), het zou komen van hartzeer, heb je misschien een auto-ongeluk gehad en zo verder. Heb laatst kunnen testen of het misschien ligt aan te veel lichamelijke inspanning of niet. 2 weken vakantie gehad (niks gedaan), 2 weken redelijk normaal gewerkt (half zittend, half lopend/sjouwend), 2 weken vakantie (weer niks gedaan) en sinds 3 weken weer aan het werk. Wat ik ook doe, de klachten blijven hetzelfde. Wie herkent deze klachten en heeft wel ontdekt wat er nou precies aan de hand is. Of is er iemand die weet wat voor onderzoeken ik het beste uit kan laten voeren, want mijn dokter zegt: je kunt wel een foto laten maken, maar voor iemand van jouw leeftijd is daar toch niks op te zien.... zucht......... HELP dus ! Alvast bedankt en groeten, AnnekeS


Anneke, Laat in elk geval je B12-waarde van het bloed meten. Mogelijk heb je een vitamine B12-tekort door een opnameprobleem. Dat kan wel op jouw leeftijd. Voor de klachten bij zo\'n tekort moet je op onderstaande site kijken: http://home.hetnet.nl/~hindrikdejong/

label.Geplaatst op 2004-10-26 16:11:30

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren