© 2024 solvo B.V.

Carveneus Hemangioom

Wie heeft een carveneus Hemangioom in een bloedvat achter een oog gehad? En is hier aan geholpen. Graag wil ik weten wat de ervaringen hiervan zijn nadat men geopereerd is en/of het gezichtsvermogen ook hersteld is.


Graag zou ik wel wat meer willen weten over een carveneus Hemangioom achter het oog. Onze dochter heeft dit waarschijnlijk ook en wij staan op dit moment "met onze rug tegen de muur". We kunnen niks. Graag reactie's hierop

label.Geplaatst op 2007-02-10 20:55:53


bij toeval is het hemangioom ontdekt ca. 10 jaar geleden Elk half jaar ging ik voor controle naar de oogarts. Ca. 2 jaar geleden ging gezwel groeien en drukte het tegen mijn oogzenuw. Met mijn linkeroog zag ik dansende letters. I.o.m oogarts/neurochirurg van UMCG hebben wij besloten het gezwel opertief te verwijderen. Dit heeft in april 2006 plaatsgevonden nadat er eerst een uitgebreid onderzoek is geweest in de vorm van CT scan en MRI scan. Via de schedel is het gezwel verwijderd. De operatie is heel goed gelukt. Helaas is mijn oogzenuw niet herstel, maar het gezwel kan niet verder groeien en daardoor niet meer klachten veroorzaken.

label.Geplaatst op 2007-02-11 20:40:21


bedankt voor de reactie.Bij ons is het zeer onduidelijk. Het is bij haar aangeboren dus waarschijnlijk geen car. hemangioom. Wat het wel is weten we dus na 8 jaar nog steeds niet. Wat we wel weten dat ze slecht zicht heeft en slecht leest.

label.Geplaatst op 2007-02-12 20:33:18

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren