© 2024 solvo B.V.

Cystevorming, na verwijdering Meningeoom ruggenmergkanaal.....

Hallo, Is er iemand die net als ik een meningeoom (uitgaande van het hersenvlies) heeft laten verwijderen in het ruggenmergkanaal en waarbij als gevolg van deze operatie, zich een cyste heeft gevormd (gevuld met hersenvocht) Ben in april 2004 geopereerd. Meningeoom van 2 cm, t.h.v. de 4e borstwervel is verwijderd. In febr. 2005 is (na een lange weg) de cyste verwijderd. Waarschijnlijk is hij weer teruggekeerd. Maandag 4 april 2005, volgt er weer een MRI. Heeft IEMAND hier ervaring mee. Wil liever niet NOG een keer geopereerd. Voor mijn behandelend arts was het ook de eerste keer, dat hij dit tegen kwam. Heb dus geen vergelijkingsmateriaal. Heel graag een reaktie van iemand die iets vergelijkbaars heeft meegemaakt en dan vooral HOE het is behandeld !! vr.gr. Marjen mboks@wanadoo.nl


Ook ik heb een cyste aan het vlies van het ruggemerg gehad, en die is operatief verwijderd, maar er zit ook een cyste in het vlies van het ruggemerg, en daar is nog niets aan gedaan, in eerste instantie was er gezegd dat naar een operatie aan een vernauwd wervelkanaal de cyste's waren wegeghaald, maar nu blijkt na een nieuwe mri dat de cyste aan de buitenkant wel wegeghaald is maar de rest niet. Wacht nu op bericht van de neurochirurg of die er nog iets aan gaat doen. Heb nog steeds veel pijn maar weeet niet of het van die cyste kan komen of van een vermoedelijke spondylodese, waar ik waarschijnlijk aan geholpen wordt. hopelijk heb je hier iets aan , en weet je dat je niet alleen ben. groeten Marjan

label.Geplaatst op 2005-07-07 09:17:41

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren