© 2024 solvo B.V.

Definitief géén geur + géén smaak meer...

Zelf heb ik sinds een ongeluk dat ik 30-03-1989 gehad heb, geen geur en smaak meer. Doordat ik een nogal harde klap met m\\\'n hoofd heb gemaakt, is dit onherstelbaar... verleden-tijd dus... Géén ramp hoor, er zijn wel (véél) érgere dingen, maar ik ben wel benieuwd naar reacties van lot-genoten. Met vriendelijke groet, Anty.


Ik heb zelf nooit kunnen ruiken (anosmie) en ben zeer geïnteresseerd in alles wat er mee te maken heeft. Tot nu toe zijn er niet echt geweldige remedies tegen. Als je ooit wel hebt kunnen ruiken zijn er een paar dingen die je zou kunnen proberen, die SOMS succes hebben. Meestal moet er niet teveel van verwacht worden. Op www.ruikenenproeven.nl kun je meer informatie vinden over de Vereniging. Voor vragen of andere dingen, kan je me altijd mailen. Groeten, Corina

label.Geplaatst op 2003-05-04 13:57:54


Hallo Corina, Hartelijk dank voor je reactie en tip van die www... Ik ga er direct een kijkje nemen. Ben benieuwd of jij wél bitter, zoet, zout en zuur kunt waarnemen. Wanneer het érg bitter, érg zoet, érg zout en érg zuur is, kan ikzélf wél verschil wáárnemen, maar dit is niét te vergelijken, met het échte proeven, wat ik vroeger dus wel heb gekunt en zélf het verschil wel dégelijk wéét! Mocht jij ook nog vragen hebben, geldt voor jou natuurlijk hetzélfde, ook mij kun je dan mailen! Vriendelijke groet, Anty

label.Geplaatst op 2003-05-04 19:37:59


Ja, ik kan zoet, zout, zuur en bitter waarnemen, zelfs meer dan dat. Ik merk zeker het verschil tussen diverse producten, neem chocolade. Ik had eens dieetchocolade gekocht en dat ziet er op zich precies hetzelfde uit, nou ik vond het niet te eten.. Het is ook niet zo dat ik alles lust, absoluut niet.. ik lust op zich redelijk weinig. Ik denk dat ik veel meer naar textuur enzo oordeel, over proeven zijn heel wisselende meningen. Volgens mij is dat bij iedereen die niet kan ruiken ook anders.

label.Geplaatst op 2003-05-04 21:23:25


Hoi Corina, Uit ervaring met de tijd vóór mijn ontbreken van de geur en smaak, wéét ik dat een dieet-reep niét te vergelijken is met een normále reep, ook al is die dan gezoet en heet het dat die bijna geen smaak-verschil hebben... wél dus! Weet je wát je eens zou kunnen proberen, die Slim-Fast repen, die zijn wérkelijk smákelijk, óók voor mensen zónder smaak, zoals wij dus! Is óók een dieet-reep, maar dan ánders... Nou, ik ben réuze benieuwd naar jóu ervaring... Smikkel ze en de groetjes, Els

label.Geplaatst op 2003-05-04 22:20:55


Mja alweer een beetje gestopt met lijnen *schaam* maar ik zie dat je op het andere forum bent. Dan gaan we daar verder, daar zijn ook iets meer experts..

label.Geplaatst op 2003-05-04 22:24:00


Corina, je kunt de draad toch zó weer oppikken... Morgen gaan we aan de lijn... Nou, dat schéélt wél hoor, als je lijnt en je kunt zo nu en dan eens iets lekkers nemen, zoals dat dan voor ons is. Wanneer je dan, voor ónze begrippen een smákelijk hapje kunt nemen, is dat toch véél beter, dan héél véél zónder. Wil je trouwens veel van je gewicht af hebben? Zélf lijn ik op een héél karige maar smákelijke manier. Naar welk forum doelde je, ik reageer hier maar gewoon even, ik heb hier nog geen afslank-forum kunnen ontdekken. Nou, groetjes en succes met het lijnen, Anty

label.Geplaatst op 2003-05-04 22:33:44


Nee, niet het afslankforum... Ik doelde op ruikenenproeven, ik zag dat je daar gearriveerd was.. En ja, ik zou zo weer kunnen beginnen, moet misschien ook maar weer. Ik heb er alleen ZO'n hekel aan.. Ik ga er maar weer voor!

label.Geplaatst op 2003-05-04 22:37:42


Hoi Corina, even een laatste vraagje voor vandaag; Hoeveel gewicht wil je er nu dan (nog) áf hebben? Hoop dat die Slim-Fast repen een beetje smaak voor je hebben, kun je tévens als maaltijd nemen. Nou de groetjes, Anty

label.Geplaatst op 2003-05-04 22:56:37


Hmm het gaat denk ik meer om de discipline voor de tussendoortjes.. nou kilo of 5 om eens (weer) mee te beginnen.

label.Geplaatst op 2003-05-04 23:06:04


Hoi Corina, Och, om te beginnen maar 5 kilo, nou dát moet toch zeker te doén zijn?! Met die Slim-Fast repen, waar je dus een maaltijd mee kunt vervangen en bést om in te nemen zijn, gaat het als vanzélf! O ja, er zijn dan 2 verschillende smaken; de noga-smaak en de chocolate Sensation, die láátste vind ik súper... Smaken verschillen, maar ik denk dat dat voor ons, smakelozen, zo\'n beetje hetzélfde is, qua smaak-voeling... Nou, ik wens je sterkte met die (paar) kilo\'tjes en hoop dat die Slim-vast reep in de smáák zal vallen, groetjes; Els

label.Geplaatst op 2003-05-05 12:34:19

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren