© 2022 solvo B.V.

Elke dag pijn

Hallo, Ik heb in 2003 een bedrijfsongeval gehad, sindsdien heb ik klachten aan mijn rechter arm/elleboog/pols en vingers. Heb eerst Fysiotherapie gehad.Daarna Injectie gekregen(dachten aan een tennis elleboog) Toen naar de Orthopedie, foto`s gemaakt en moest toen in het gips voor 7 weken(dachten aan beschadigde pezen) Toen uit het gips nog niet goed. Toen MRI Scan gehad(geen uitslag)Toen bloedonderzoek laten doen ook geen reuma. Toen naar de pijnpoli,hij zei geen dystrofie.Toen Acupunctuur nog steeds geen risultaat. Ik heb al van alles en nog wat gehad kwa medicijnen maar niets helpt. Moet nu naar een revalidatie arts. Maar ik zit er ook heel erg over te denken om een Second opinion aan te vragen. Ik zit te denken aan spieren of zenuwen die niet goed zijn ofzo. Wie heeft dit allemaal ook zo meegemaakt en dat er maar geen diagnose kan worden gesteld. Ik voel me echt onbegrepen en volgens mij geloven ze mij ook niet ofzo. Moet door dit alle nu aangepast werken zoeken, en ja wat zeg je dan wat je hebt bij je nieuwe baas(volgende probleem dus alweer) Nou ik hoop dat iemand mij kan helpen, word er niet vrolijk van Mijn pijn kan ik zo goed omschrijven en nog kunnen ze er niets mee: Stekende pijn (elleboog vooral) Zeurende pijn (elleboboog vooral) Soort krampen (vingers vooral) Trekkende pijn (arm) Tintelingen ( vingers vooral) Moe of lam gevoel (arm) Knakkend (pols) Koud gevoel (arm) Waar de pijn bij toeneemt: Strekken van arm Kracht geven Tillen Langdurig dezelfde bewegingen Druk Kou Waar de pijn zit: Achterkant bovenarm Elleboog Zij en voorkant onderarm Boven en zijkant pols Bovenop de hand (meest rechtse kant) Pink, ringvinger en middelvinger Paar voorbeelden: Fietsen:arm strekken en kracht houden om stuur vast te houden Stofzuigen:kracht zetten om op en neer te gaan Pc:hand en pols in beweging houden voor muis en toetsenbord Auto rijden:kracht zetten voor te schakelen Schrijven:pols bewegingen Koken: roeren in een volle pan Afstandbediening:kracht zetten om knopjes in te drukken Sinasappels persen:druk-kracht uitoefenen Nou kan niet duidelijker toch? Wie kan mij verder helpen???? groetjes Wendy wendystoop@msn.com

Als er geen diagnose gesteld kan worden, betekent dat niet dat men je niet gelooft. Je zult echt wel pijn hebben. Als ik je verhaal zo lees, denk ik niet dat er nog een diagnose gesteld gaat worden. Ook niet bij een second opinion, die naar mijn mening weinig zin heeft. Je klachten klinken overigens als overbelastingsklachten, RSI. Nou vertel je niet wat voor werk je doet en wat voor ongeval je hebt gehad, waarmee de pijn is begonnen. Jammer genoeg zou een diagnose RSI al lang gesteld zijn door andere artsen, als dat het waarschijnlijk zou zijn.

label.Geplaatst op 2005-04-25 18:37:07

Hallo Wendy,oh wat is dit herkenbaar,ik heb hetzelfde en er is nooit een diagnose gesteld,de bedrijfsarts was er zeker van dat het rsi was,maar nu ben ik 4 geleden gestopt met werken en had gehoopt dat het beter zou worden,ik heb ook allerlei therapieen gedaan,MRI scan,CT scan ,neuroloog(die alleen met een stokje onder je voeten gaat en dan zegt,niks neurologisch)het enige wat ik nog niet heb gedaan is een reumatoloog,maar ik word zo moedeloos van die pijn,elke dag weer en inderdaad word ik ook s,nachts wakker van de pijn.Als je iets weet wat het zou kunnen zijn,laat het mij alsjeblieft weten,ik ben pas 43 jaar en heb dit nu 10 jaar en ben het nu echt zat aan het worden.Sterkte in je zoektocht.

label.Geplaatst op 2005-10-10 15:07:10

Zelf herken ik dit maar al te goed, ik heb me een jaar geleden omgedraaid en toen kwam de pijn. Ben ziekenhuis in en uit geweest operatie gehad omdat er in eens een bult op mij schouderblad zat. Ik heb dus ook een zware lamme arm met soms tintelingen in hand en nu trekt mijn duim ook krom. heb veel pijn in schouder elleboog en pols en het kraakt ook met buigen. Maar is er bij jouw in de tussen tijd al iets verandert?

label.Geplaatst op 2006-01-17 18:01:07

De pijn die door jullie wordt beschreven komt mij heel erg bekend voor. Ik loop zelf ook al jaren rond met dezelfde pijnverschijnselen. Ik ben er 3 x aan geopereerd zonder resultaat, heb ontzettend veel onderzoeken gehad en eindelijk na jaren is er uit gekomen dat ik een zenuwbeschadiging heb die al die pijn veroorzaakt. Ik heb ook 2 vingers (pink en ringvinger) die in "klauwstand" staan en bijna gevoelloos zijn als je ze aanraakt. Ik kan die vingers ook helemaal niet meer gebruiken. Een zenuwbeschadiging is aan te tonen d.m.v. een EMG. Bij mij is er helaas helemaal niets meer aan te doen en moet ik er mee leren leven. Ben benieuwd of er bij jullie al een diagnose is gesteld en of er nog iets aan te doen is.

label.Geplaatst op 2006-05-01 11:31:14

Hoi, Ik ben in 2003 op de rand van een soort afvalbak terecht gekomen met mijn elleboog. Ik deed werk in een fabriek(machine-operator)(dat houd in mensen op hun plek zetten en zorgen dat het eindproduct er goed uit ziet enz) en had nooit last van iets tot die dag dat ik dus lelijk terecht kwam. RSI daar hebben we het nooit over gehad maar wel over distofie. Ik denk zelf niet dat het overbelast is want ik heb 7 weken gips gehad en in het gips nog pijn gehad en blijven houden(rust heb ik al veel gehad) Wil zelf nog graag naar een neuroloog zodat die eens naar de spieren en zenuwen kan kijken. Huisarts en andere artsen dachten tenniselleboog, gescheurde pezen, distrofie maar hebben alle gedachtens weer ingetrokken. Ja ik laat het hier niet bij zitten, ben nog te jong voor altijd pijn(je word er niet vrolijk van en je word er een ander mens door) Zodra ik een diagnose heb kan ik er pas iets aan gaan doen want ze weten niet wat ze nog moeten doen of wat ze me moeten geven kwa medicijnen. Slaap soms nachten niet van de pijn.En ja soms weet je niet meer hoe je moet gaan hangen , liggen, staan om geen pijn te hebben. Groetjes Wendy

label.Geplaatst op 2005-04-26 13:22:46

Hoi, Volgens mij kan een ongeluk of trauma, een triger zijn voor fibromyalie. Een paar voorbeelden van wat kan helpen zijn natuurarts voor oa orthomoleculaar (vit,s min,s en spoor elementen etc), neuraltherapie, acupuntuur. Osteopatie voor je hele lichaam en organen (verklevingen, blokade,s). Goede fysiotherapeuten die bindweefselmassage kunnen. Als je de geld heb en een goede masseur ergens kan vinden dan ook massage en een infrarood sauna in huis. Toen ik op vakantie in Bulgaria was had ik heel veel pijn en kon aan niets anders denken. Ik ging voor een massage (combinatie van klassiek, drukpunt en bindweefsel vertelde de masseur), ik was de hele week zo goed als pijn vrije terwijl ik normal geen minuut pijn vrij ben.

label.Geplaatst op 2005-12-10 20:16:11

Jouw klachten komen mij bekend voor, ik loop zelf al jaren met exact dezelfde klachten, heb geen trauma meegemaakt of iets dergelijks, maar bij mij is door de reumatoloog vastgesteld dat het fibromyalgie is, niet in bloed te vinden, niet op foto's te zien, heb MRI ondergaan, CT scans noem maar op, maar het probleem zit hem in de aanhechtingen van spieren en pezen, kun je niets tegen doen, geen medicijnen enz. ik ga revalideren om zo mijn krachten zo goed mogelijk te leren beheersen en met de pijn te leren omgaan, ik wist niet eens dat het bestond voordat de huisarts mij daar op wees, vervolgens de internist en dus uiteindelijk de reumatoloog. Succes.

label.Geplaatst op 2005-10-09 15:04:06

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren