© 2024 solvo B.V.

Gevolgen nekhernia operatie

Hallo, mijn vrouw is vorig jaar oktober geopereerd aan een nekhernia. In eerste instantie werd ons medegedeeld, dat de operatie via de keel zou worden uitgevoerd. Later is besloten om dit via de nek te doen. Na de operatie is er een groot abces ontstaan, welk voor zeer veel klachten zorgde. De duur van de opname werd toen 2 maanden, terwijl het eigenlijk 1 week zou zijn. Nadat eindelijk het abces onder controle was, gingen we voor controle terug naar de chirurg. Hij was erg onder de indruk over het herstellen van de wond. MIjn vrouw gaf toen al aan, dat er iets niet goed zat en of het verstandig zou zijn, dat zij fysiotherapie zou krijgen. Fysiotherapie was niet nodig, omdat haar klachten door rust over zouden gaan. Mijn vrouw wederom aangegeven, dat ze het niet vertrouwde en dat ze het gevoel heeft, dat haar schouder naar haar nek werd toegetrokken. Arts gaf aan, dat dit bij het herstelproces hoorde. Binnen 1 maand, verergerde de bestaande klachten dermate, dat de arts besloot mijn vrouw onder behandeling te laten nemen in het Militair Revalidatie Centrum te Doorn. We zijn nu zo ver, dat men eigenlijk niet weet, wat er aan haar klachten aangaande haar nek gedaan kan worden. Omdat de operatie via de achterzijde van haar nek is gedaan, hebben de spieren daar geen houvast meer. Ze hebben namelijk van die opstaande botjes van haar ruggenwervel weggehaald. Dat dit gebeurd is, heeft te maken met het ruimte creëren, om de zenuw te kunnen bereiken. Maar, wat erg vreemd is in onze ogen, is dat mijn vrouw op een spoedlijst was gezet voor de operatie, omdat haar tussenwervel tegen het ruggenmerg aan het drukken was. Ik vraag mij nu af, gezien de scan die genomen is na de operatie, waarom de tussenwervel nog steeds dezelfde positie heeft en dus nog steeds tegen het ruggenmerg aan drukt. WIj krijgen geen duidelijk antwoord op deze vraag, van de arts, die haar geopereerd heeft. Mijn vraag is, of er mensen zijn, die zich herkennen in dit verhaal en ons wat handvatten kan aanreiken, aangaande het verminderen van klachten of weten hoe zij met haar klachten het beste kan omgaan. Met vriendelijke groet dennis

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren