© 2024 solvo B.V.

Gezichtbeelden bij totale blindheid

Ik heb een oma die sinds een jaar of tien totaal blind is. De blindheid is veroorzaakt door een steeds slechter wordend netvlies. Sinds een week of 3 heeft ze soms beelden waarbij het lijkt of ze nog kan zien. Wat ze ziet is gezichten(maar niet gedetailleerd), beelden van vroeger en herinneringen. Ze is onlangs naar haar neuroloog in Utrecht geweest, maar die heeft vaag op de klacht gereageerd. Het is medisch gezien niet mogelijk dat ze iets kan zien. Wat ook verbijsterend is is dat de beelden niet opgewekt kunnen worden, maar de beelden komen en gaan. Soms duurt zo\'n aanval een paar uur. Zelf zat ik te denken aan een overeenkomst met fantoompijnen. Misschien dat de hersenen actief geworden zijn en dat zij op die manier beelden kan zien. Ik ben op zoek naar mensen die mij meer kunnen vertellen over dergelijke zaken. Met vriendelijke groet, Jackie Wisse

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren