© 2024 solvo B.V.

Heeft u een rughernia (gehad)?

BENT U BEHANDELD OF IN BEHANDELING VOOR RUGHERNIA? UW MENING TELT IN ONS ONDERZOEK! Het NIVEL (Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg) doet in opdracht van het ministerie van VWS een onderzoek naar de kwaliteit van zorg bij de behandeling van rughernia in het ziekenhuis. De mening van de patiënt staat in dit onderzoek centraal. Het doel van het onderzoek is om de kwaliteit van ziekenhuiszorg in kaart te brengen en te verbeteren. Patiënten krijgen op deze manier belangrijke keuze-informatie over behandelingen en ziekenhuizen. Daarnaast gebruikt de overheid de gegevens om beleid te voeren en de Inspectie om kwaliteit van zorg te bewaken. Wilt u laten horen wat u vond van de ziekenhuiszorg rondom uw Rughernia (HNP) en hoe u denkt dat het beter kan? Dan nodigen wij u graag uit voor deelname aan één van de groepsgesprekken die worden georganiseerd over de kwaliteit van ziekenhuiszorg omtrent Rughernia. Wij zijn op zoek naar mensen die maximaal 12 maanden geleden in het ziekenhuis zijn behandeld (bijvoorbeeld diagnosticering, operatie, therapie) voor Rughernia. De groepsgesprekken vinden plaats op 7 en 10 januari 2008. U kunt zelf aangeven welk tijdstip op de dag (middag/avond) u uitkomt. Aan een groepsgesprek zullen ongeveer acht mensen deelnemen. In het gesprek kunt u vertellen wat ú belangrijk vindt aan ziekenhuiszorg omtrent rughernia. Dit kan de manier zijn waarop de zorg georganiseerd is, uw ervaringen met de behandelaren in het ziekenhuis maar bijvoorbeeld ook of u voldoende informatie heeft gekregen over de behandeling en hoe u werd bejegend door de behandelaren. Uw gegevens en alles wat u vertelt zijn vertrouwelijk en anoniem. De gesprekken vinden plaats bij het NIVEL in Utrecht. Het gebouw van het NIVEL is goed toegankelijk voor mensen die slecht ter been zijn of in een rolstoel zitten. Een groepsgesprek duurt ongeveer twee uur en er is koffie, thee en een lunch of gebak. Natuurlijk krijgt u uw reiskosten vergoed (zowel auto als openbaar vervoer) en daarnaast ontvangt u een leuke attentie. Wilt u deelnemen aan het kwaliteitsonderzoek van NIVEL of wilt u meer informatie? U kunt dan een e-mail sturen naar de onderzoeker, Evelien Kinds, e.kinds@nivel.nl, of bellen naar 030-2729783.


U kunt mij per e-mail benaderen: louzie@msn.com Ik kan helaas niet naar Utrecht komen. Met vriendelijke groet, Marlous.

label.Geplaatst op 2008-05-03 00:02:44


Goeden morgen ik heb 99% een hnp ik heb al fisio gehad en een epidurale injectie gehad en 2 weken later een injectie die ik zelf op moest halen bij de apotheek met 4st xylocain inj 50mg=5ml amp gebruik vlg voorschrift arts en 2st kenacort. Ik kan geen mri wegens pacemaker. Ik heb veel pijn en ik wil geen injecties meer mischien dat u mij iets kan adviseren want ik heb 24 u per dag pijn en ik leef op +- 6 imbuprofen 600mg icm met paracetamol 400mg en rantadine 150mg en voor de nacht 1 zaldiar. Ik heb al een second onderzoek aangevraagt via uvw ma ja dan ben ik weer 100 imbuprofen 600 verder voordat iemand mijn helpt als ik bij de eerst hulp kom dan verwijzen ze me naar een huisarts nou kben al aan de 2 huisarts bezig en die is vrijdag jl op vakantie gegaan dus dat is ook weer 3 weken wachten ik wil gister van me pijn af want kwordt er nu echt moe van help me aub verder op weg mvg Ron.

label.Geplaatst op 2008-08-11 09:35:27


hallo Ik heb zelf 4 herniaoperaties gehad, en heb nu last van uitstralingspijn in beide benen. Ik heb daarvoor:amitriptyline,gabapentine en Tramadol. dit zijn zware pijnstillers, maar ze werken wel.

label.Geplaatst op 2009-09-10 23:26:34

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren