© 2024 solvo B.V.

Hernia

Ik heb een hernia tussen L3, L4 en L5 en verder daar boven last van slijtage van de tussenwervelschijven. Ik ben 45, wordt wat stijf en wil gymoefeningen gaan doen. Bij bep.yoga oefeningen begon mijn rug te protesteren, en in mijn omgeving, platteland Portugal, vind ik niemand die mij goede oefeningen kan voorschrijven. Wie weet wie of waar men mij kan helpen, bij voorbaat dank, Arlette


Beste Arlette, Als er een hernia geconstateerd is krijg je toch ook advies b.v. een rustkuur of operatie? Oefeningen die mij het meeste hebben geholpen is het bekken kantelen, geleerd van een mensendieck therapeut.

label.Geplaatst op 2004-05-27 15:43:17


Hoi, ik heb ook hernia , slijtage tussen de eerste en 2 de wervel, ik heb oefeningen die ik elke dag moet doen en pijnstillers voor snachts (omdat ik nog geen operatie wil) Maar wat bij mij 50% helpt, is dat ik een goed aangepast bed heb gekregen. Omdat ik beneden het minimum zit, heb ik het van de armenzorg gekregen, tof he? Want ik had een heel oud slecht bed en een rot matrasje. Je krijgt wel eerst onderzoeken door 2 verschillende artsen, en ze komen wel bij je kijken of je bed echt slecht is, en ze moetn alles financieel van je weten )bewijzen zien) Maar toch gaat het beter met dit bed, een boxspring, en een matras van 22 cm dik :)

label.Geplaatst op 2004-06-04 12:33:16

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren