© 2024 solvo B.V.

Hersenbloeding

ik vraag me af voor iemand die mij er om vroeg of het mogelijk is na een grote hersenbloeding, enorm veel bloed te braken. braken weet ik van wel, maar ook bloed daarbij?? Het kan toch niet zo zijn dat het zakt ofzo en dan in je longen terecht komt en dan vreselijk op hoest? Als je het mij vraagt moet hier ook iets anders aan de hand geweest zijn,maar ik wordt aan het twijvelen gebracht. kan iemand mij vertellen of het in ieder geval klinisch mogelijk is.


een hersenbloeding en bloed braken zijn twee verschillende dingen,dus ik denk dat het puur toeval was dat dit tegelijk gebeurde.Zit de betreffende persoon soms in de antistolling?(bloedverdunners)Dan kan het zo zijn dat er op twee plaatsen tegelijk een bloeding ontstond.

label.Geplaatst op 2004-03-04 21:53:47


Je ziet nogal eens bij nogal geforceerd braken dat er na een tijdje ook bloed meekomt: de zogenaamde Mallory-Weiss-scheurtjes. Dit zijn kleine scheurtjes in de slokdarm, ontstaan door het braken. Aangezien het niet onwaarschijnlijk is dat er ook sprake is van antistolling (mogelijk ook daarom het bloedige cva), zal het wat harder bloeden. Maar de theorie van het \"uitzakken\" van bloed is pure nonsens. Dat kan (redelijkerwijs) niet.

label.Geplaatst op 2004-05-22 00:16:51

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren