© 2024 solvo B.V.

Hoofd/oogpijn

ik heb al jaren hoofdpijn maar nu sinds paar maanden heb ik erg veel pijn in vooral mijn rechteroog een drukkende pijn. dit trekt heel erg door naar mijn hoofd. ik heb een bril voor zonodig en die zet ik op wanneer ik pijn heb in me oog.. maar dit werkt niet. nu heb ik wel me ogen opnieuwe laten meten en het verschil is 0.25 hoger dus vraag me af of dat nou zou helpen aan mijn pijn? ook heb ik de boldruk laten meten en die was 24.. iets te hoog maar volgens HA kon het geen kwaad...?? mijn tabletten die ik slik voor hoofdpijn(sumatriptan) werken nou ook niet meer en ook niet gewone impubrufen enz ik word hier helemaal gek van en super moe! wie heeft er een idee??


Persoonlijk heb ik sinds mei 2009 hoofdpijn (alleen rechterzijde). Bij toeval heb ik ontdekt dat ik het harlekijn-syndroom heb : Transpireren doe ik (bijna) uitsluitend aan de rechterzijde van mijn lichaam. Het gaat zelfs zover dat de rechterkant van mijn hoofd rood wordt na inspanning (vandaar de benaming). Het lijkt erop dat het ontbreken van de transpiratie aan de linkerzijde wordt gecompenseerd door extra transpiratie aan de rechterzijde van mijn lichaam. Met als gevolg een continue hoofdpijn, soms met uitschieters naar migraine-achtige aanvallen. Voor mei had ik zelden hoofdpijn, nu dagelijks... In mijn geval gaat het verhaal een klein beetje verder : Ik was al bekend met het syndroom van Holmes-Adie. Bij mij ontbreken ook knie- en hiel-reflexen en één pupil is kleiner dan de andere.... De combinatie van deze 2 syndromen heet Ross-syndroom.

label.Geplaatst op 2009-11-22 11:32:33

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren