© 2024 solvo B.V.

Hoofdpijn, hoofdpijn

Beste lezers, dit zijn de symptomen: dagelijks, werkelijk dagelijks, zo\'n uur tot anderhalf uur na de warme middagmaaltijd, heeft mijn vrouw (62) sinds enkele weken last van een plots opkomende stekende hoofdpijn (\"alsof er met een mes in mijn hoofd wordt gestoken\" ). Het is er binnen een minuut of 2-3 langer niet. Naproxen (= alleve) en dan 3-4 uur slapen. Gezicht van pijn tot een grimas vertrokken. Hoofdpijn begint hoog boven het linkeroor en dan iets naar voor en trekt vandaar naar de linkeroogkas en het linker deel van het voorhoofd. De linker wang verstijft. CT-scan: alles normaal zegt de zenuwarts. Wat is dit toch, hoe komt dit toch. Wanhoop. Het leven is zorgeloos en heel relaxed, maar dit vergalt het voor haar, terwijl ze altijd heel positief van instelling is. Weet iemand raad, kent iemand een mogelijke oorzaak, is er een methode, een remedie, een kuur? Dit is al geprobeerd: - boterhammen i.p.v. een warme maaltijd, - nog voor de aanval komt Naproxen innemen, - schouder- en nekmassage. Geen resultaat.


Tijdens een verhuis kreeg ik hevige hoofdpijn die drie dagen heeft geduurd. Sedertdien heb ik dagelijks hoofdpijn: Enkele keren per dag gedurende enkele minuten en zeer hevig. Zelfs 's nachts word ik wakker met hoofdpijn. Neurologische tests brachten geen opheldering of oplossing. Manuele therapie heeft geen soelaas gebracht. Een lever-vriendelijk dieet helpt ook niet. Men zoekt voort.... maar nog altijd dagelijks hoofdpijn, hoofdpijn. Mocht u dit een troost wezen : u bent dus niet alleen! Ik blijf insisteren op verder onderzoek want intussentijd heeft mijn zelfvertrouwen een serieuze deuk gekregen en mijn leventje grondig overhoop gehaald. Volharding is gestold geduld....

label.Geplaatst op 2007-11-23 23:18:54


Beste Pieper, inmiddels heeft de neuroloog mijn eega amitriptilyne voorgeschreven, tabletten van 10 mg die ze dagelijks voor het slapen in moet nemen. Wekelijks dient de dosis te worden verhoogd met 1 tablet tot een maximum van 5 tabletten per dag. Ze neemt op dit moment 3 tabletjes per dag. Het lijkt enig resultaat te geven: ze kan nu aanvallen van hoofdpijn redelijk goed onderdrukken met Naproxen. Dus geen doorzettende hevige aanval meer, gelukkig. Maar ze heeft nog wel elke dag een gestage hoofdpijn waarvan ze zegt dat die te verdragen is. Geheel hoofdpijnvrij is ze dus zeker (nog) niet.

label.Geplaatst op 2007-11-25 00:51:51


wel een late reactie, zie het nu pas. Is al onderzocht of het artritis temporalis is (= ontsteking aan een slagadertje bij de slaap)? Diagnose wordt vastgesteld door een biopsie (niet zo pijnlijke ingreep). Therapie: het slikken van prednison. Als dit de oorzaak is dan kun je er dus wel iets aan doen. Met vriendelijke groeten, Marjet

label.Geplaatst op 2008-04-27 20:11:22

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren