© 2024 solvo B.V.

Krachtverlies linkerkant,niet goed kunnen lopen,rugpijn.

hallo, Wie kan mij alstublieft helpen? lees mijn verhaal door en mischien herken je er wat in wat mij op een spoor kan brengen. Ik ben 24 jaar en heb de volgende symptomen; Symptomen: · Plotseling niet tot nauwelijks kunnen lopen(al drie weken) · Stekende pijn in onderrug · Pijn in benen voornamelijk linkerkant · Doof gevoel in benen voornamelijk linkerkant · Krachtverlies voornamelijk links in ledematen · Stekende pijn in bekken · Pijn in de liezen(stekend) · Uitstraling pijn naar linker schouder brandende pijn · Onregelmatige menstruatie en bloedverlies Hoe het begon: 16 november wou ik van bed af stappen maar kon dit niet. Ik was ontzettend stijf en had zeer veel pijn in de gewrichten in de rug en benen.Mijn benen voelden slap en doof aan. Zodra ik te ver loop(kleine stapjes) is de pijn ondragelijk voornamelijk in de heup/bekken echt goed lopen kan ik al twee weken niet meer. Vandaag net bij de fysio vandaan gekomen en die denkt dat ik neuropatische pijn heb, veroorzaakt door een bacterie in het zenuwstelsel. Welke bacterie kan dit wezen? Ik ben een jaar geleden opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat ik plotseling epeleptische aanvallen kreeg en mijn gehele linkerkant was (tijdelijk)verlamd.Mijn spraak was met vlagen weg,algehele mailaise gevoel, en niet tot nauwelijks kunne lopen en veel pijn in de rug met utstraling naar de benen. Ze hebben tot nu toe nooit kunnen ontdekken wat er toen is gebeurt en wat er nu nog steeds met me aan de hand is.Het komt met vlagen terug dat ik krachtverlies heb en niet goed kan lopen.De dokters weten echt niet meer wat ze moeten doen, ze hebben alles al onderzocht. Wie kan mij helpen? Wat mischien van belang is; ben vorigt jaar in contact gekomen met varkens in het buitenland...misschien een virus als een coxsackie? iemand daar mee bekent? Alvast bedankt.


Hoi Rapke Heb je je vitamine b12 al eens laten testen (in het bloed) een tekort kan van deze vitamine kan heel veel neurologische klachten veroorzaken. Zeker als die te laag is alles lager dan 250 pmol/l kan al die klachten geven. kijk maar eens op de volgende link http://www.stichtingb12tekort.nl/symptomen.htm een b12 tekort duurd ook jaren voordat ze dat bij je ontdekken omdat artsen hier vaak niet aan denken Groetjes, Paula

label.Geplaatst op 2008-01-27 17:25:50


hallo paula! wat moi dat je reageerd! Had er nog niet bijgezegd dat ik pas 24 jaar ben. Maar zal er zeker op laten testen. Momenteel zijn we al weer een paar maanden verder en er is een diagnose gesteld! Ik heb een streptoccen bacterie waardoor ik acute reuma heb. Momenteel aan de antibiotica waardoor de streptococ weg moet gaan. Volgens de reumatoloog past deze bacterie erg goed bij mijn klachten. Maar zal er zeker nog even op wijzen om ook op b12 te laten testen! Dankje wel! gr akkerins

label.Geplaatst op 2008-01-28 10:15:49


Iig mooi dat ze nu wat gevonden hebben. Hoe hebben ze dat ontdekt, is daar een test voor, of denken ze dit aan de hand van t luisteren naar je klachten. Ik ben hier wel benieuwd naar. Wel heftig hoor allemaal. Wij horen op de site van b12 tekort ook wel eens over deze klachten of in combi met andere ziekten, zeker als de beginwaarde van t bloed heel laag is (geweest) Voordat er fybromyalgie wordt geconstateerd moet altijd eerst vit b12 tekort worden uitgesloten. Dit omdat de klachten veel op elkaar lijken. Ik weet alleen niet of dit in jou geval zo is, dit klinkt nl wel als heel iets anders (met die bacterie dan, ik heb ff op google gekeken). Heb je het gevoel dat deze injecties je goed doen? Nou ja in iedergeval heel veel sterkte ! Groetjes, Paula

label.Geplaatst op 2008-01-30 13:07:51

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren