© 2024 solvo B.V.

Littekenweefsel na hernia operatie

Mijn man is in september 2001 geopereerd aan een hernia/ Nu 1 1/2 jaar later heeft hij vredelijke pijnen gehad kon niet meer lopen en was met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Daar is een MRI scan gemaakt en blijkt dat er littekenweefsel zit van de vorige operatie die drukt op de zenuwen. Hij is na 2 weken ziekenhuis weer naar huis gestuurd met de mededeling dat we het nog 2 weken aan moesten kijken of er geen verbetering in zit. Dat zit er ook wel, maar hij moet nog veel rusten. Vorige week waren we bij de neuroloog en die zei dat er weinig aan te doen was. Het heeft zijn tijd nodig om het zeg maar uit te zieken. Vorige keer heeft hij al 1 1/2 jaar thuis gelopen en hoopt dat nu toch weer niet te hoeven. Is hier geen behandeling voor?? Of iets wat hij er aan kan doen om toch zo snel mogelijk weer goed te kunnen lopen en weer te gaan werken?


Hallo met rene ik ben jl geopereerd aan een hernia L5 L6, dat was 5 nov 2003 een grootte hernia.Ik loop nu nog s steeds te tobben ik heb dus ook last van littekenweefsel. Ze gaan nu proberen op de pijnpolie in sliedrecht doormiddel van een injectie via het staartbeen om de zenuw te blokkeren en een vloeistof erbij te spuiten om het littekenweefsel soepel te maken.Dat gaat hopenlijk over 7 WEKEN gebeuren.Dan hoop ik van de pijn in mn kuit verlost te zijn.Ik hou jullie op de hoogte. mvg rene.

label.Geplaatst op 2004-03-15 12:36:07


Misschien kun je een second opinion vragen in het Rijnstate Ziekenhuis in Arnhem. Zij kunnen eventueel via een epiduroscopie littekenweefsel behandelen. Dit is een vrij nieuwe behandelmethode. Als je op internet gaat zoeken (via google, even epiduroscopie intikken) vindt je genoeg informatie daarover.

label.Geplaatst op 2004-04-05 12:28:42


Hallo hier een bericht van rene ik had een poosje geleden een berichtje gestuurd dat ik naar de pijnpolie moest ivm littekenweefsel na mn hernia operatie dat is op 23 april jl gebeurd de prikken doen heel erg pijn,de doktoren zeggen dat het binnen enkele weken aan moet slaan.Nu maar afwachten of het aanslaat,ik hou jullie op de hoogte. mvg rene.

label.Geplaatst op 2004-04-30 10:42:37

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren