© 2024 solvo B.V.

Lumbaalpunctie

Ik heb na een lumbaalpunctie afschuwelijke hoofdpijn gehad. Na een week heb ik een bloodpatch gehad, de hoofdpijn was heel snel verdwenen. Wie heeft deze ervaring ook?


Mijn man had na een lumbaalpunctie ook ernstige hoofdpijn. Dit kwam doordat hij te snel rechtop was gaan zitten. Als hij ging liggen zakte de hoofdpijn weer, maar zodra hij zat of stond kwam het net zo hard weer terug. Op advies van de neuroloog is hij 48 uur plat gebleven, alleen naar het toilet en naar boven om te slapen. Na de 48 uur was de hoofdpijn verdwenen. Dus de enige remedie is 48 uur plat!

label.Geplaatst op 2007-03-31 11:02:11


Ik heb ook 48 uur plat gelegen maar na de derde dag begon de hoofdpijn. Het gaatje van de ruggeprik ging niet dicht en er bleef hersenvocht lekken. Ik kon in die week hooguit 3 minuten rechtop zitten.

label.Geplaatst op 2007-04-01 08:10:16


Beste Jonna, ik heb ook na lumbaalpunctie hoofdpijn gehad, en was ik ook erg duizelig, zodat ik niet lang op kon blijven. Ik heb ook bloodpach gehad, maar deze heeft niks geholpen, zodat ik nog in het totaal 4 weken bleef sukkelen met hevige hoofdpijn en duizelijkheid. Door het gaatje van de prik bleef hersenvocht lekken. De artsen logen, dat ze er niets aan konden doen (er is namelijk nog een manier om dat weg te krijgen door 24 uur plat te gaan liggen, maar ze wilden me niet in het ziekenhuis opnemen). Het gevolg was, dat ik daarna nog heel erg lang last had van restverschijnselen. Het kan dus nog veel erger zijn! Groetjes, Natasha

label.Geplaatst op 2007-04-09 12:57:38


Ik heb ook even een vraagje m.b.t. restverschijnselen van een lp. Twee weken geleden is er bij een lp uitgevoerd na een virale meningitis. Nu twee weken na ziekenhuisopname voel ik me wel wat beter maar absoluut nog niet volledig genezen. Veel hoofdpijn, misselijk en duizelig. Vreemde is idd dat als ik plat op mijn rug ga liggen dat de klachten binnen 5 seconden zijn verdwenen. Mijn vraag is nu dat jullie het hebben over het lekken van vocht. Is dit het intern lekken van het vocht en merk je daar verder niets van? Ik merk wel dat ik wat meer last van mijn onderrug krijg. Hoor graag een reactie want wil eigenlijk z.s.m. een dergelijke bloodpatch laten aanbrengen om van die irritante verschijnselen af te raken. groetjes en alvast bedankt voor de reactie. Marcel

label.Geplaatst op 2007-07-01 20:50:44


Ik heb afgelopen vrijdag een lumbaal punctie gehad. Dit ging zeker niet naar wens. De neuroloog heeft maar liefst ZES maal moeten prikken voordat er hersenvocht naar buiten kwam. Elke keer als hij prikte kwam hij volgens mij op een zenuw/spier of wervel terecht, aangezien mijn lichaam schokte, zonder dat ik er iets aan kon doen. Het deed op dat moment ook ongelofelijk veel pijn. Ik moest me ontspannen van de neuroloog, maar dat wordt moeilijk als hij elke keer weer verkeerd prikt. Volgens de neuroloog kwam het omdat ik te zenuwachtig was, en dan mijn rugspier aanspan, waardoor mijn wervels op slot springen. Daardoor is er geen ruimte tussen de wervels zodat de naald er niet tussen kan komen. Ik heb de dagen erna erg veel pijn in mijn onderrug gehad. Ik heb ook twee nachten niet kunnen slapen, omdat ik absoluut niet op mijn rug kon liggen. Van de rugpijn werd ik ook misselijk. Hoofdpijn heb ik er niet echt aan over gehouden. Ik hoop het nooit meer te hoeven meemaken !!! ----------------------------------------------- Kijk voor de foto die op maandag is genomen op: http://album.zoom.nl/user/16200/images/388/3338631/JhWQTR.jpg (kopieer en plak de gehele link in je browser)

label.Geplaatst op 2007-07-16 15:54:38


Deze ervaring heb ik dus ook. Ik ben zo ontzettend ziek geweest. Een afgrijselijke hoofdpijn gecombineerd met duizelig- en misselijkheid. Na 4 dagen is bij mij een bloodpatch gedaan maar ik kon niet meer van huis naar het ziekenhuis en ben door de ambulance gebracht. Naarmate de dagen verstreken werden de symptomen alleen maar erger en was ik ook beroerd tijdens het rustig liggen. De bloodpatch heeft zeker geholpen, voelde me direct al stukken opknappen. Het is nu 4 dagen verder en nog steeds heb ik zo nu en dan last van hoofdpijn en soms duizeligheid. Wie heeft dit ook gehad? En kunnen deze klachten nog blijven? Verder heb ik als bijkomstigheid nu flinke pijn in mijn onderrug. Stijfheid bij opstaan na zitten. Herkent iemand dit ook na lp?

label.Geplaatst op 2007-05-20 20:00:28

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren