© 2024 solvo B.V.

Lyrica

Dag, Ik ben eergisteren begonnen met inname van lyrica tegen neuoropatische pijn. Dosissen = de eerste drie dagen 75mg, dan 1 week 150mg, dan 3 weken 300mg. Mijn vraag: heeft iemand ervaring met de beperking van de dosering tot 75mg gedurende gans de kuur en het heilzaam effect ervan ipv opbouwend tot 150 en 300 mg? De reden is mijn vrees dat ik niet meer behoorlijk zal functioneren op mijn werk bij inname van 150 en 300mg, aangezien ik mij nu al mottig voel met 75mg. BEDANKT!


dit kun je het best met je arts overleggen denk ik. als je voldoende baat hebt bij 75 mg. is er natuurlij kwat voor te zeggen dat je het hierbij houd, maat ik weet niet genoeg van de werking van het medicijn. het is vaak wel zo dat medicijnen met een bijwerking op je gevoel (mottig) wel wennen en dat je dat minder gaat voelen. maar het beste kan je arts hierover iets vertellen. succes

label.Geplaatst op 2007-03-07 23:04:42


Hallo, Kan het niet zijn dat dit 3 maal 150mg. m.z. dat lijkt mij veel logischer. Artsen maken ook fouten en niet zo'n beetje. 3 x 75 is 225 3 x 150 is 450 het dubbele 3 x 300 is 900 ook het dubbele.

label.Geplaatst op 2007-05-06 15:58:14


Hallo Jan, Ik zelf gebruik sinds begin januari ook Lyrica... via een opbouwschema zit ik nu op 2x daags 150mg. Daarnaast gebruik ik \'s ochtends ook nog Arcoxia 90mg en \'s avonds Amitriptyline 40mg. In het begin heb ik mij heel \'groggy\' gevoeld, maar dat was na een paar weken veel minder geworden. Wel heb ik sterk het gevoel dat het niet verstandig is om auto te rijden!!! en ook op de fiets of lopend doe ik mijn best om heel bewust in het verkeer te zijn... Het gaat niet zo maar als een routine! Een paar weken terug heb ik, bij wijze van proef, in 2 weken alle medicatie afgebouwd... dit vanwege de hierboven genoemde bijwerkingen en ook vanwege een forse gewichtstoename (9 kg in 5 maanden!). Dit is mij heel slecht bekomen... de zenuw- en \'gewone\' pijnen kwamen allen tegelijk in volle hevigheid terug! Nu zit ik weer op de genoemde dosering... het neemt de scherpte van de pijnen iets weg, maar er wordt nu gezocht naar een permanentere oplossing (lees operatie). Meer informatie kun je lezen bij mijn item:\" Amitriptyline en Lyrica geven gewichtstoename, wie kent dat?\" Ik hoop dat je iets hebt aan deze info en wens je heel veel sterkte en een spoedig herstel toe! Vriendelijke groet, Skye

label.Geplaatst op 2007-05-17 14:16:25


ik heb bijna twee jaar lyrica geslikt. In eerste instantie ook naar 150mg opgebouwd, maar daar voelde ik me niet happy bij, een zombyachtig gevoel. Dus terug naar 75 mg, maar dat werkte niet voldoende. Deze week dit afgebouwd en gestart met anti-epileptica tegen neuropathische pijnen in voeten en been en sinds kort in een hand. Dus ik ben niet enthousiast over lyrica. Sterkte!

label.Geplaatst op 2007-09-07 13:26:09


mijn dochter van 14 slikt sinds een jaar lyrica en buiten dat de pijnen krampen en tintelingen het zelfde blijven is daar inderdaad ook het gevoel ofdat je van de wereld bent, zij slikt 200 mg s'morgens en 200 mg s'avonds en dan nog 10 mg tryptizol per dag. graag antword of je met de epiletie medicijnen baat hebt dank

label.Geplaatst op 2007-09-17 12:49:08


gebruik zelf lyrica 150mg twee keer per dag,ik heb er weinig klachten over behalve dat ik zwaarder wordt en dat vind ik niet erg leuk want afvallen kost veel tijd. sterkte er mee.

label.Geplaatst op 2008-02-18 20:11:53

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren