© 2024 solvo B.V.

Mijn zoon van 15 heeft waarschijnlijk een tia gehad..

Mijn zoon van 15 (3x in de week sporten, rookt en drinkt niet en ook geen nachtbraker) had ineens uitval van zijn rechterarm en been. Tintelingen bij zijn rechtermondhoek en kon ineens niet meer normaal praten en lezen. Alles heeft ongeveer 5 tot 10 minuten geduurd. Zijn er mensen die dit ook meegemaakt hebben met zo\'n, toch nog, jong kind? Vandaag moet hij voor alle onderzoeken naar het ziekenhuis. Maar omdat dit voor ons nieuw is, wil ik graag zo veel mogelijk informatie te weten komen!


Hallo, ik ben Jan en heb enkele jaren geleden ook een paar keer een TIA gehad. Hoe zich dat uitte: ik was eens een wandeling aan het maken en opeens wilde mijn rechterbeen niet meer mee, ik had toen nog niet het idee dat er iets ernstigs mis was, het duurde ook niet lang zo'n vijf a tien minuten. De volgende keer dat ik een TIA kreeg was toen ik 's morgens naar de badkamer ging en plaf daar lag ik, mijn ganse rechterkant wilde niet meer mee. Een derde keer (allemaal gebeurt in dezelfde week) toen ik vanonder de douche kwam en ik mij wilde afdrogen, toen wilde mijn rechterarm niet meer omhoog. Om het verder kort te maken: ik naar de dokter, die zei: pak je valies en ga naar de spoedafdeling, daar aangekomen kreeg ik weer een lichte TIA en vanaf toen krijg ik bloedverdunners voorgeschreven. (toen Plavix nu Marcomar) Sindsdien geen TIA's meer gehad. Ben er wel mijn werk mee kwijt geraakt, kan nu alle dagen 60 km heen en 60 km terug pendelen naar mijn nieuwe job. Mag gelukkig nog wel met de auto rijden.

label.Geplaatst op 2009-08-06 14:47:21

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren