© 2024 solvo B.V.

Nek hernia

Hallo, ik heb waarschijnlijk een nekhernia. Mri scan moet uitwijzen of het daadwerkelijk zo is en hoe erg. Arts zei bij voorbaat al dat ze niet graag opereren en dat ik rust moet houden. Hoe moet ik dat doen met 3 jonge kinderen en ik moet nog 31 worden. Nu is mijn vraag wie heeft het ook of mensen die je kent en die er aan zijn geholpen, wat zijn jullie ervaringen en waar kan ik meer info opdoen.Alvast bedankt voor de reacties.


Hoi, Ik heb pas een patient verpleegd met een nekhernia. Zij kon voor opname bijna niet meer lopen en kon geen dingen pakken met haar handen. Na operatie kon ze weer goed lopen en dingen vast pakken. Ik heb gehoord dat 85 % van de patienten hetzelfde blijft na ok. Greetz girdy

label.Geplaatst op 2005-01-03 20:52:54


Hai, Ook ik weet sinds pas dat ik twee nek hernia`s heb. Het rare is dat ik geen last van mijn nek heb, wel van rug, benen, armen met vee tintelingen en verlammingsverschijnselen, krachtverlies. Ze zijn nu bezig om te kijken of dit alles van de \\Ziekte van Lyme komt. Ik heb vele berichten gelezen van mensen die geopereerd zijn. Ja er gaan vele goed, maar ook vele krijgen weer last opnieuw. Ik denk hoeveel last heb je rvan en wat zegt de neurochirurg deze geeft als het goed is zijn advies. Maar sta om eerlijk te zeggen nu niet te springen om er aan geopereerd te worden. Heb jij wel klachten vanuit de nek? Wil meteen vragen wie nek hernia heeft en geen nek klachten. Klinkt heel raar maar ik kan alles met mijn nek! Groet, Jiske

label.Geplaatst op 2004-12-08 15:00:04


Hoi Kan jij mij vertellen wat jou symptonen zijn? Is het pijn en of tintelingen? Ik vind het heel erg dat je al zo jong met deze toestanden te maken hebt. Ik wens je het allerbeste. Ik ben voor mijzelf aan het uitzoeken wat er met mij aan de hand is ,wat kan een neuroloog voor je doen . misschien weet iemand raad

label.Geplaatst op 2005-01-29 20:03:25


hoi 2 jaar geleden ben ik geopereerd aan een nek hernia ze hebben tussen een wervel een kunst blokje geplaatst omdat ik constant erge pijn heb nu nog ik slik morfine voor de pijn ben in twee ziekenhuizen bij de neurochirurgen onder behandeling ze hebben nu geconstateerd dat de wervel met het blokje ingekapseld zit met botweefsel en zenuwweefsel nu overwegen ze om mijn nek vast te zetten heeft daar iemand ervaring mee? dan hoor ik jullie reactie graag groetjes daray

label.Geplaatst op 2006-02-14 22:24:35


bedoel je dat bij 85% de operatie geen effect heeft?dat is niet bemoedigend! groetjes langziek.nl

label.Geplaatst op 2005-01-07 18:13:08


hoi Jiske, mijn verhaal lijkt wel erg op die van jou door de lyme ook. ik heb afgelopen jaar zowel een nek als een onderrughernia ontwikkeld. ik blijf zeggen dat ik meer last van mijn nek heb, maar heb ook veel last van rugklachten en beenklachten, maar ja.. waar komt het echt vandaan. volgens het mep onderzoek zit er toch een duidelijke blokkade boven de onderrug.. dus kan het zijn dat mijn uitvalsverschijnselen ook uit de nek komen. daarbij speelt bij mij ook de lyme, hoewel momenteel sluimerend dus niet actief. goed dat ze dat bij je uitzoeken. ja je kunt een hernia hebben zonder dat het nekklachten of armklachten geeft. het ligt er een beetje aan waar en hoe ie zit. sterkte er mee! groetjes, langziek.nl

label.Geplaatst op 2005-01-07 18:11:49

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren